معاون اول قوه قضاییه: وظیفه قوه قضائیه اطمینان ، راهنمایی و حمایت از آزادی های قانونی مردم است


به گزارش فارس ، حجت الاسلام والمسلمین موساده معاون اول قضایی وی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گلستان با گرامیداشت دهمین سالگرد امامت و ولایت و عید غدیر گفت: ما از خداوند متعال به خاطر نعمتی که مقام معظم رهبری فرزند خود را برای دومین بار از قوه قضائیه انتخاب کردند سپاسگزاریم. زمان.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی حدود دو سال و اندی به عنوان رئیس قوه قضاییه یک تغییر اساسی در قوه قضائیه را مورد توجه قرار دادند و گزینه دوم انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی توسط فرزندان وی بود. خانواده این قوه قضاییه بسیار بزرگی است که حدود 40 سال از عمر خود را صرف ترویج قوه قضاییه کرده و از پیچیده ترین قوه قضاییه تا بالاترین مقام را از پیچیدگی های قوه قضائیه آگاه است و به خوبی با مسائل آشنا است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در انتصاب رئیس قوه قضاییه شش پرونده را به عنوان نقشه راه دادگستری تهیه كرده و دادگستری موظف است طبق این نقشه راه به راه خود ادامه دهد. یکی از مهمترین موارد تأکید بر ادامه رویکرد تحول و اجرای سند تحول با دقت بیشتر بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: اصل سند تحول همان برنامه ای است که آیت الله رئیسی در ابتدای کار خود در قوه قضاییه به عنوان برنامه قوه قضاییه و پس از تصویب به مقام معظم رهبری ارائه داده بود. توسط مقام معظم رهبری و کار آغاز شده این سند به روزرسانی شد و در نسخه به روز شده رئیس فعلی قوه قضائیه در تهیه سند ، ارتقا up آن و جلسات متعددی که برای تهیه سند تشکیل شده بود ، شرکت کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: حسن این است که رئیس قوه قضائیه ، رسا در تهیه سند تحول نقش داشته و در حال حاضر مسئول اجرای آن سند به عنوان عالی ترین مقام قضایی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است. . این سند نیاز به برنامه دارد و همه معاونین قوه قضاییه برنامه های خود را برای اجرای سند تحول تدوین و ارائه کرده اند و از قبل نیز اجرای آن را آغاز کرده اند و رئیس قوه قضاییه بر اجرای این سند نظارت کامل دارد.

وی تأکید کرد: در این سند ، تحول برنامه ریزی می کند تا حالت خوبه آینده دادگستری بسیار واضح بود و هست.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با استناد به لزوم تغییر برخی قوانین گفت: “یک معاون حقوقی در این دو سال و اندی بسیاری از برنامه های تحول را با کمک قضات از سراسر کشور که در قالب آنها بطور غیرمستقیم فعال ، تهیه و تدوین شده اند و امیدواریم طی چند ماه آینده این قوانین در مسیر قانونگذاری قرار گیرند و مجلس و دولت همکاری لازم را داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد ، در دادگستری یک تحول واقعاً بزرگ ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید  سوپ گشنیز یه پیش غذای خیلی ساده و خوشمزه است | طرز تهیه سوپ گشنیز

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دادگستری مربوط به سیاست کیفری است. در کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ، مجازات اصلی مرتکب حبس است.

وی افزود: از نیمه دوم قرن 18 ، به ویژه از نیمه دوم قرن 19 ، زندان به عنوان مجازات اصلی جایگزین مجازات های سنتی و بدنی شد و تا آن زمان زندان مجازات اصلی نبود. در قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین خاص ، مجازات اعمال شده عمدتاً حبس است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: در دوره تحول گروهی ، در مرحله صدور ابلاغیه توسط رئیس قوه قضائیه ، تصمیم بر این شد که یک سیاست کیفری براساس فقه اسلامی نگاشته شود تا قوانین کیفری ما تنظیم شود بر این اساس ما امیدواریم که این مسئله در دوره ریاست جمهوری فعلی قوه قضائیه حل شود ، جایی که یکی از نگرانی های وی مسئله سیاست کیفری است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: “نکته دیگری که مقام معظم رهبری در این شش مورد تأکید کردند ، توجه جدی به مأموریت های اصلی دادگستری در قانون اساسی است و آنها خود نمونه هایی در این زمینه مانند گسترش عدالت ، احیای حقوق عمومی هستند. و اعطای آزادی های قانونی را بیان کرد.

وی افزود: اصولاً وظیفه قوه قضاییه است که آزادی های قانونی مردم را تأمین ، راهنمایی و حمایت کند و این با قانون اساسی مطابقت دارد که رئیس قوه قضائیه در این مورد تأکید دارد. به گفته رهبر ، قوه قضائیه باید آزادی های قانونی جامعه ایران را تضمین کند.

معاون اول دادگستری با بیان اینکه امروز دادگستری یک علم است مبارزه با فساد وی گفت: “هم مبارزه با فساد در داخل سازمان و هم مبارزه با فساد در خارج از سازمان در دستگاه قضایی در دستور کار است.”

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تأکید کرد: این اقدامات در زمان آیت الله رئیسی به صورت جهشی انجام می شد و البته در دوره های گذشته دادگستری مبارزه با فساد نیز درگیر بود. زیرا اساساً دادگستری برای مبارزه با فساد تشکیل شده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این مدت یکی از برنامه های جدی رئیس قوه قضاییه ادامه مبارزه با فساد است.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با مبارزه با فساد هیچ خط قرمز در دستگاه قضایی نداریم ، افزود: تا زمانی که شخصی منصبی داشته باشد ، دستگاه قضایی با آن مبارزه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  بیش از 70 درصد روس ها از جنگ علیه اوکراین حمایت می کنند

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر لزوم حضور در بین مردم ، افزود: “در دوره تحول ، با رهبری قوه قضاییه و همکاری همه همکاران در سراسر کشور ، از جمله دادگستری و اداری در زمینه های مختلف ، یک دادگستری قدرتمند و با ارزش ایجاد کنید. “باید علیه کسانی که بیت المال را غارت می کنند مبارزه جدی شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در سال های اخیر تأکید کردند که برنامه های قوه قضائیه باید بر اساس اسلام باشد.

وی ادامه داد: یکی از کمبودهای ما در قانونگذاری این است که ما همیشه منتظریم ببینیم غرب و شرق در مورد رویه های دادگاه ها و دادگاه ها چه گفته اند ، بنابراین که بگیر و کم و زیاد کن.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ایجاد رویه ای مبتنی بر شرع مقدس اسلام چه اشکالی دارد؟ قانون گرایی دادگستری ، قدرت و کارایی از جمله دستورات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: امیدواریم در دوره تحول و تعالی با کمک همه همکاران در سراسر کشور بتوانیم از یک دادگستری ایده آل در سطح انقلاب اسلامی برخوردار باشیم ؛ زیرا احیای ارزشهای اسلامی ستون مهمی برای ما در دادگستری خواهد بود.

معاون اول قاضی با اشاره به این مراسم افزود: “آقای هاشمیان طی بیش از 35 سال خدمت در دادگستری مناصب مختلف رهبری و قضایی را عهده دار بوده و قاضی باتجربه ، شناخته شده و باتجربه و نیرویی ارزشمند برای قوه قضائیه. “

وی ادامه داد: آقای هاشمیان حدود 6 سال است که به عنوان قاضی ارشد این استان کار می کند و در این مدت کار بسیار خوبی انجام داده و تعامل خوبی با استانداران استان داشته است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: “در اینجا لازم می دانم که ارتقا him مقام وی را به عنوان عضوی از معاون دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی در دادگستری به وی تبریک بگویم و امیدواریم بتوانیم از حضور وی در این نهاد در سایر پست ها در قوه قضائیه. قدرت “

وی افزود: قسمت دیگر این جلسه معرفی فرزند دیگری به فرزندان دادگستری است تا مسئولیت دادگستری این استان را بر عهده بگیرند. آقای آسیابی پست های مختلف رهبری را نیز بر عهده داشته و فردی آشنا به مشکلات قوه قضائیه است و امیدواریم در این سمت نیز موفق باشد و برای این دو عزیز آرزوی موفقیت داریم.

حیدر آسیابی ظهر امروز در مراسم تحلیف خود اظهار داشت: از اقدامات رئیس قاضی سابق استان گلستان قدردانی می کنم و از تجربیات وی در خدمت در استان استفاده می کنم.

بیشتر بخوانید  ویدیویی جنجالی از افتتاح رستوران بیرانوند با حضور افراد مشهور+ فیلم

قاضی ارشد گلستان ادامه داد: من از حسن نیت حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی برای سپردن این مسئولیت قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانم به وظایف خود به خوبی رسیدگی کنم.

وی افزود: برای محبوبیت ، افتخار مشتری یکی از مأموریت های اصلی ما در دادگستری استان گلستان خواهد بود و برای افراد حاضر در اتاق مدیران ما باز خواهد بود.

منشی دادگاه گفت: مردم برای دیدن دفترداران دادگستری در استان نیازی به واسطه ندارند.

آسیابی بر لزوم تقویت و تقویت نظارت تأکید کرد و گفت: در صورت کشف فساد ، صرف نظر از موقعیت افراد ، این امر بسیار مهم خواهد بود.

وی تأکید کرد: نباید این تصور را داشت که مسئولیت منجر به مصونیت می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده ای برای احیای حقوق عمومی و گسترش آزادی های قانونی در حال انجام است ، افزود: قدرت اقتصادی وی هم اکنون در دادگستری استان فعال است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه با توجه به انفال ، پدیده زمین خواری و تعدی به منابع طبیعی ، کاستی نخواهیم داشت ، تأکید کرد: با افراد شرور و قانون شکنان قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

آسیابی بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران قوه قضائیه تأکید کرد

حمایت از امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه هایی بود که رئیس قاضی گلستان بر آن تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری سابق گلستان نیز در این مراسم گفت: تمام اقدامات و موفقیت های دادگستری استان مرهون همکاران ما در دادگستری و تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان است.

هادی هاشمیان افزود: کاهش جمعیت کیفری ، اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با فساد اداری ، افزایش فضای اداری ، گزینه های مجازات حبس و افزایش صلح و سازش از جمله تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر در استان بوده است.

هاشمیان گفت: وحدت مردم در استان مشخص است و ما برای دستیابی به اهداف دستگاه قضایی از این وحدت استفاده کرده و در صدد حل آنها به صورت مسالمت آمیز هستیم.

وی ادامه داد: همکاری و همکاری خوبی در دادگستری استان و همچنین بین دستگاه های اجرایی استان و دادگستری وجود دارد و امیدواریم که این کار ادامه یابد.

در مراسم امروز و با حضور معاون اول قاضی ، حیدر آسیابی به عنوان رئیس دادگستری استان گلستان معرفی و از تلاش های ارزشمند رئیس دادگستری سابق هادی هاشمیان که به عنوان معاون دیوان عالی کشور منصوب شده است تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید