هزاران نفر در استرالیا به دلیل محدودیت های کرون اعتراض کردند


هزاران نفر امروز (شنبه) در اعتراض به محدودیت های اعمال شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) به خیابان های سیدنی و سایر شهرهای استرالیا آمدند. ویروس کرونا با افزایش تعداد موارد ویروس ، تظاهرات ها آغاز شد و با ورود پلیس به خشونت تبدیل شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که گروهی از معترضین موانع خیابان های سیدنی و دیگر شهرهای استرالیا را شکستند و با جلوگیری از شیوع مجدد تاج ، شروع به پرتاب بطری های پلاستیکی و سایر اشیا کردند.

از سوی دیگر ، در واکنش به اقدام معترضین ، نیروهای امنیتی چندین نفر از آنها را دستگیر کردند ، گرچه تعداد دقیق بازداشت شدگان منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش ، معترضان بدون استفاده از نقاب ، از پارک ویکتوریا در سیدنی به طرف تالار شهر در منطقه تجاری مرکزی حرکت کردند و پوسترهای “آزادی” و “حقیقت” را در دست داشتند.

گزارش های رسانه ای از وضعیت امنیتی شدید در سیدنی حکایت دارد و نیروهای امنیتی زیادی برای مقابله با تجمع غیرقانونی در این شهر اعم از پلیس ضد شورش و پلیس ضد شورش مستقر شده اند.

پلیس در سیدنی تایید کرد که برخی از معترضان به دلیل پرتاب اشیا at به سمت نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

از طرف دیگر پلیس نیو ساوت ولز گفت حق با آنهاست آزادی بیان و او از مجامع مسالمت آمیز حمایت می کند ، اما اعتراض به قوانین کرون ناقض مقررات بهداشت عمومی است.

در بیانیه پلیس آمده است: “اولویت های پلیس در نیو ساوت ولز همیشه تأمین امنیت جامعه گسترده تر بوده است.”

بیشتر بخوانید  مدیر جدیدفناوری اطلاعات بانک کارآفرین معرفی شد

این اعتراضات در شهرهای استرالیا در حالی برگزار شد که تعداد موارد روزانه بیماری عروق کرونر قلب در نیو ساوت ولز در 24 ساعت گذشته به یک رکورد جدید به 163 رسید.

از طرف دیگر ، در چهار هفته گذشته ، به دلیل افزایش موارد بیماری کرونر قلب ، شهر سیدنی قرنطینه شده است و ساکنان این شهر فقط به دلایل لازم حق ترک خانه خود را دارند.

براد هازارد ، وزیر بهداشت نیو ساوت ولز گفت: “ما در یک دموکراسی زندگی می کنیم و ، به طور معمول ، من مطمئناً یکی از کسانی هستم که برای حق مردم برای اعتراض قیام می کنم … اما در حال حاضر ، وضعیت مردم وجود دارد که فکر می کنند بیرون رفتن و نزدیک شدن به یکدیگر در تظاهرات ها فایده ای ندارد. “

گزارش ها همچنین نشان می دهد که در ملبورن ، هزاران نفر بدون نقاب تظاهرات کردند و شعارهای “آزادی” را سر دادند و عده ای نیز در مقابل ساختمان پارلمان ویکتوریا تجمع کردند.

معترضین در ملبورن پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: “این ویروس نیست ، بلکه کنترل دولت بر مردم است.”

به گزارش آسوشیتدپرس ، معترضین امروز قصد دارند در قرنطینه آدلاید تظاهرات اتومبیل برگزار کنند ، اما پلیس هشدار داد در صورت دستگیری دستگیر خواهند شد.

بر اساس این گزارش ، از روز جمعه ، 15.4 درصد از استرالیایی های 16 ساله و بالاتر هر دو دوز واکسن Covid-19 را دریافت کرده اند.

طبق آخرین داده های دانشگاه جان هاپکینز ، حداقل 32594 استرالیایی تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 916 نفر فوت کرده اند و تاکنون 11332،835 دوز گزارش شده است. واکسن تاج به او در این کشور آمپول زدند.

بیشتر بخوانید  افزایش حقوق در راه است

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید