معاون وزیر راه که پیش بینی بازار مسکن / قیمت ها را دارد کجاست؟


محمود محمودزاده گفت: در ماه ژوئن اعلام شد که متوسط ​​قیمت مسکن در تهران 3 درصد افزایش یافته است. از 399 محله پایتخت ، 250 محله به هیچ وجه تجارت نمی شود. به عبارت دیگر ، در حدود 60٪ محلات هیچ قراردادی منعقد نشده است. از 40٪ باقیمانده در برخی از محله ها ، تنها شاهد انعقاد یک یا دو بند در قرارداد فروش هستیم. بنابراین ، ارائه داده های قیمت از چنین بازاری نادرست است و به همین دلیل از سال 2009 اعلام کرده ایم که این روش را قبول نداریم.

وی افزود: قیمت های اعلام شده براساس میانگین نرخ ارز معاملات انجام می شود در حالی که معاملات کاهش چشمگیری داشته اند. وقتی دو مورد در یک محله معامله می شود ، نمی توان همان موارد را ملاک اعلام ارزش متوسط ​​برای آن محله دانست.

معاون وزیر مسکن و ساختمان با اشاره به 5102 بند خرید و فروش مسکن در تهران در خرداد 1400 ، گفت: “وقتی می خواهید آماری ارائه دهید ، جامعه آماری شما باید قابل توجه باشد تا بتوانید اما چه زمانی ، به عنوان مثال ، 1000 معامله در یک ماه و 50 معامله در ماه بعد انجام می شود ، از آن دو ماه نتیجه مساوی حاصل نمی شود.

خواب در بازار مسکن در 60 درصد محله های تهران

به گفته محمودزاده ، چندین محله محدود در تهران در مناطق 1 ، 3 ، 4 ، 5 و 6 وجود دارد که فضای بازار مسکن در آنها واقع شده است. به عنوان مثال ، در قسمت شرقی منطقه 4 معاملات بسیار بیشتری نسبت به سایر محله های این منطقه انجام شده است. بنابراین ، بر اساس قیمت های حاصل از قراردادهای این سه ماه ، هیچ نرخ برای سایر مناطق منطقه 4 یا کل شهر تهران نباید تعیین شود.

بیشتر بخوانید  در کسری از ثانیه گوشی خود را به بی‌سیم تبدیل کنید

وی با بیان اینکه طرح ارائه آمار دقیق از بازار مسکن در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته است گفت: به دلیل درگیری و نگرانی هایی که درباره سیستم املاک و مسکن داشتیم ، موضوع آمار به تعویق افتاده اما این آمار به زودی اعلام خواهد شد. “

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تأکید اصلی ما این است که نباید انتظار تورم در بازار مسکن را داشته باشیم. وقتی فضای عمومی بازار تثبیت می شود و فروشندگان تمایل دارند سهام خود را با قیمت پایین بفروشند ، این نشان می دهد که قیمت ها قبلا واقعی نبوده اند. در حال حاضر خریداران کمیاب هستند و فروشندگان می توانند دست به دست هم دهند اما بازار ثبات دارد.

محمودزاده در مورد پیش بینی وضعیت آینده بازار مسکن گفت: ثبات قیمت بازار مسکن به شرایط اقتصاد کلان بستگی دارد. در واقع ، هیچ یک از بازارهای طلا ، ارز ، مسکن و سهام استقلال مشخصی ندارند و بهم پیوسته اند. از این نظر ، آنها با هم در نسبت معینی حرکت می کنند.

وی سیاست های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن را مورد بحث قرار داد و افزود: برنامه هایی مانند برنامه اقدام ملی مسکن ، مالیات مسکن خالی ، سیستم املاک و مستغلات ، نرخ اجاره ، وام مسکن و بسیاری اقدامات دیگر در این راستا گرفته شده است. این خانه به کالایی سرمایه ای و مصرفی تبدیل می شود. با توجه به این موارد ، من فکر می کنم اگر در بازارهای دیگر آشفتگی داشته باشیم ، مطمئناً در بازار مسکن کمتر خواهد بود. این از واکنش های بازار انتظار می رود.

بیشتر بخوانید  گریم شوکه‌کننده سارا بهرامی در یک نمایش! +عکس

222322

دیدگاهتان را بنویسید