واکسن تاج ایرانی-استرالیایی چطور؟



محقق اصلی پروژه تحقیقاتی واکسن ایرانی استرالیایی Spicogen گفت: مرحله دوم آزمایش بالینی این واکسن انجام شده است و در صورت تأیید نتایج توسط سازمان غذا و دارو و اخذ مجوز ، آزمایش بالینی مرحله سوم این واکسن بر روی 16،800 نفر.

دکتر پیام طبرسی در گفت وگو با ایسنا وی در مورد آخرین وضعیت واکسن اسپیکوژن ایرانی-استرالیایی گفت: “مرحله دوم بالینی واکسن اسپیکوژن به پایان رسیده است و ما اطلاعات و نتایج را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارائه داده ایم که در دست بررسی است. و در صورت تأیید مجوز برای مرحله سوم. “برای شروع مرحله سوم آزمایش بالینی زودتر.

وی با بیان اینکه مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن روی 400 نفر انجام شده است ، افزود: نتایج ارائه شده و در حال بررسی است. مرحله دوم نیز واکسیناسیون را مشخص می کند ، اما ابتدا باید توسط وزارت بهداشت تأیید شود و سپس می توانیم نتایج ایمن سازی را اعلام کنیم.

طبرسی گفت: طبق برنامه ، در صورت دریافت مجوز برای انجام آزمایش بالینی فاز سه ، این مطالعه بر روی 16800 نفر انجام می شود و تزریق واکسن و انجام مطالعات حدود یک ماه تا یک ماه و نیم طول خواهد کشید. . “اگر مجوز زودتر ارسال شود ، این مرحله از مطالعه تا پایان تابستان به پایان می رسد.

وی گفت: واکسن اسپایکوژنیک یک واکسن نوترکیب است و برای افزایش ایمن سازی آن افزودنی دارد. وی گفت: “مرحله پیش بالینی و مرحله آن در استرالیا انجام شده و توسط وزارت بهداشت استرالیا تأیید شده است.” مرحله دوم در ایران و مرحله سوم به امید خدا در ایران اتفاق می افتد. البته این بستر نه تنها به ایران ، بلکه به سایر کشورها نیز داده شده است ، اما تاکنون ما آن را بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید  خبر جدید درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی/ زمان واریز یارانه مرداد مشخص شد؟

طبرسی گفت: این واکسن نیز دو دوز است و یک پروتئین نوترکیب است که به آن ماده افزودنی اضافه شده تا به ایمن سازی واکسن کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید