اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواستار پایان دادن به خشونت طالبان در افغانستان شده اند



فرستادگان ویژه ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ناتو ، نروژ و انگلیس در تاریخ 22 ژوئیه در رم ، پایتخت ایتالیا گرد هم آمدند تا درباره اوضاع افغانستان و توسعه صلح در این کشور گفتگو کنند.

در پایان این نشست ، نمایندگان کشورهای حاضر در بیانیه مشترک گفتند که کشورها و سازمان های ما متعهد به مشارکت قوی در افغانستان هستند و با خروج نیروهای بین المللی از نزدیک تحولات فعلی را در مرحله جدید رصد می کنند.

در بیانیه مشترک بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده ابراز نگرانی عمیق در مورد سطح بالای خشونت ، حمله نظامی طالبان و تعداد موارد جدی نقض حقوق بشر در مناطق درگیری شده است.

در این بیانیه از همه طرف های درگیر خواسته شده است تا خشونت را کاهش دهند ، از غیرنظامیان محافظت کنند و به قوانین بین المللی و بشردوستانه احترام بگذارند.

در بیانیه مشترک آمده است: “ما همچنین از طالبان می خواهیم که به حمله نظامی خود پایان دهند و جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان نیز نقش مهمی در روند صلح دارند.”

اتحادیه اروپا و ایالات متحده با اشاره به اینکه افغانستان می تواند به ثبات منطقه ای و بین المللی و رابط کمک کند گفت: “ما همسایگان افغانستان را تشویق می کنیم تا حمایت خود را از مردم افغانستان افزایش دهند و به صلح پایدار و توسعه اقتصادی کمک کنند.”

در بیانیه افزود: “ما همچنین از همه طرف ها می خواهیم امنیت سفارتخانه های خارجی و سایر نمایندگی های دیپلماتیک ، آژانس های چند جانبه ، نمایندگان رسانه ها ، فرودگاه ها و سازمان های غیردولتی و همچنین کارمندان افغان و بین المللی آنها را تأمین کنند.”

بیشتر بخوانید  دستور رئیسی برای هماهنگی دستگاه‌ها با ستاد تنظیم بازار در تعیین تعرفه کالاها

اتحادیه اروپا و ایالات متحده اعلام کرده اند که ما از آمادگی و تعهد ترکیه برای کمک به تأمین امنیت فرودگاه در صورت لزوم قدردانی می کنیم.

براساس این بیانیه ، تاریخ و مکان جلسه بعدی از طریق یک کانال دیپلماتیک اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید