اعتراض شیوخ عرب هوبستان به مشکلات این استان – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، جلسه حل مشکلات استان خوزستان با حضور سران قبایل و نخبگان ، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو ، معاون اول رئیس جمهور ، استاندار خوزستان ، فرماندهان نیروهای مسلح ، نمایندگان مجلس خبرگان و سایر استان ها و شهرستان ها مقامات در سالن “من خامنه ای ولیعصر را دارم” (اه) در اهواز برگزار شد.

در آن جلسه ، شیوخ عرب دو بار در اعتراض به بی تأثیر بودن دیدار مقامات ملی و همچنین مشکلات فراوان در استان خوزستان صحبت های خود را قطع کرده و خواستار حل سریع آن شدند.

یکی از معترضان از کمبود آب شکایت کرد: “این سفر پس از مرگ سهراب مورد توجه مقامات ملی نوشدارو قرار دارد و من نمی دانم چرا با وجود رودخانه های خوب خوزستان ، باید از مسئولان بخواهیم آب استان را برای رسیدن به مناطق باز کنند. پایین دست “

وی با اشاره به اینکه شیوخ عرب و بزرگان بختیاری از حقوق زیادی برخوردار هستند ، افزود: در جنگ ما نفت را به پالایشگاه ها می رساندیم تا خانه های مردم را گرم کنیم اما مقامات ملی با بی تدبیری دولت های قبلی و عدم احتیاط به وضعیت خوزستان رسیدند مقامات استانی. “متأسفانه ، آن مقامات بی کفایت در راس نمی دانند که چه بلایی بر سر مردم آمده است.

این شیخ معترض با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بسیار فریاد می زدیم ، اما وقتی سالن را ترک کردیم دیگر خبری از ما نبود و برنامه ها و خواسته های ما برآورده نمی شد: در استان “نه ؛ استاندار فعلی مجبور شد با نخبگان بیشتر رایزنی کند تا شناخت کاملی از استان پیدا کند.

بیشتر بخوانید  مجید هودای ، قهرمان کشتی در بلغارستان ، "دست در دست" به برنامه می پیوندد

وی با اشاره به اینکه مردم شریف خوزستان نمی خواهند فردا برای ایجاد مشکل وارد استان شود ، خاطرنشان کرد: امروز حضور مقامات ملی تأثیر چندانی ندارد اما باید به مردم بگوییم که ما همیشه در همه جلسات شرکت کرده ایم برای بحث در مورد حقوق آنها “با مقامات صحبت کنید.

وی گفت: “من فکر نمی کنم آنها بتوانند کاری انقلابی انجام دهند که وقتی آنها 11 روز در دولت هستند در حافظه ما باقی بماند.” “جهانگیری می گوید ما مدیریت بحران داریم ، کدام مدیریت بحران می تواند سیل را مدیریت کند و خشکسالی را پیش بینی کند؟” من ندارم؟

وی شکایت کرد: مدیریت بحران در استان خوزستان اعلام کرد که آب موجود باید در اولویت شرب ، صنعت و کاشت صنایع جانبی قرار گیرد ، رهبری که من نمی دانم تحصیلات آن با این موقعیت مطابقت دارد یا خیر ، اما چگونه مدیران صنعت فولاد سود سهام خود را با آب تقسیم می کند. آنها صنعت مورد نیاز خود را بدست می آورند و در مقابل هیچ بسته حمایتی برای كسی كه 5 تا 10 هكتار پوست غلاف یا حصیر ، ماهیگیر ، پرورش دهنده و گاومیش كاشته است ، ارائه نمی دهند.

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: آقای دشتکی ، وقتی نمی توانید سیل را مدیریت کنید یا خشکسالی را پیش بینی کنید ، مدیریت حیاتی شما چیست؟ مطمئناً دولت آینده باید یک فرماندار محلی انتخاب کند تا دیگر شاهد مشکلات فعلی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید