تهران داغتر و آلوده تر می شود


تهران داغتر و آلوده تر می شود

دیدارنیوز – طی چهار روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری ، گاهی با وزش باد و گاهی افزایش ابر و در مناطق جنوبی و غربی استان تهران ، به ویژه فردا و پس فردا (2 و 3 آگوست) ، وزش باد گاهی نسبتاً شدید است .

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران ، افزایش تدریجی دما تا فردا (2 اوت) پیش بینی می شود.

پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز نشان می دهد که صبح امروز (اول مرداد) در برخی مناطق پرتردد به دلیل جو نسبتاً آرام و تجمع آلاینده ها در ساعات اخیر ، کیفیت هوا در یک گروه ناسالم برای گروه های آسیب پذیر قرار خواهد گرفت. با این حال ، با افزایش بی ثباتی جوی همراه با وزش باد موثر در طول روز ، پخش آلاینده ها تسهیل می شود. اما وجود عوامل کافی در ساعات مشخص بعد از ظهر منجر به تولید آلاینده های ازن می شود که در نتیجه آن وضعیت ناسالم گروه های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به تدریج ، در پایان روز جمعه ، باد کاهش می یابد و با افزایش غلظت ذرات معلق ، کیفیت هوا در برخی از مناطق پر رفت و آمد در مناطق ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود.

وزش باد موثر تا فردا صبح (2 آگوست) با شروع تردد وسایل نقلیه شرایط مناسبی را برای تجمع آلاینده ها فراهم نخواهد کرد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های آسیب پذیر خواهد بود. افزایش سرعت باد در طول روز منجر به گسترش آلاینده ها می شود ، اما با افزایش دما فرصتی برای کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده های ازن ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید  واکنش ماهینی به رسوایی مهدی قائدی

با ادامه وزش باد موثر تا آخرین ساعات شنبه ، کاهش غلظت ذرات معلق پیش بینی شده و وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق ایجاد می شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته “ازن” با میانگین 94 است و کیفیت هوای پایتخت در “قابل قبول” است. در حال حاضر ، شاخص آلاینده “ذرات زیر 2.5 میکرون” با میانگین 85 و کیفیت هوا در محدوده “قابل قبول” است.

دیدگاهتان را بنویسید