احزاب مخالف هند علیه جاسوسی اسرائیلی معترض هستند



به گزارش ایرنا از هند اکسپرس ، نمایندگان احزاب مخالف هند با اعتراض به نرم افزار صهیونیستی پگاسوس خواستار تحقیقات قضایی تحت نظارت دادگاه عالی هند شدند.

معترضین در کنار مجسمه ای از گاندی در ساختمان پارلمان با پرچمی با عنوان “دروازه جاسوسی پگاسوس” تجمع کردند.

معترضین می گویند که نام چندین سیاستمدار ، روزنامه نگار ، وکیل و فعال هندی در لیست منقضی شده از اهداف بالقوه نظارت توسط یک سازمان جاسوسی ناشناس پگاسوس وجود دارد.

رسوایی جاسوسی پگاسوس این هفته پس از گزارش چندین رسانه جهانی درباره نفوذ نرم افزارهای جاسوسی به تلفن های همراه چند فعال سیاسی ، روزنامه نگار و شخصیت سیاسی در سراسر جهان آغاز شد.

تحقیقات جامع بیش از 17 سازمان خبری نشان داده است که جاسوسی به نام Pegasus ، ساخته شده توسط شرکت فناوری اسرائیلی NSO ، برای جاسوسی بر روی تلفن های همراه صدها روزنامه نگار ، فعال سیاسی و اجتماعی و سیاستمداران در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق گزارش CNBC ، یکی از افراد مهمی که تلفنش توسط این جاسوس افزار هک شده است ، نامزد جمال هاشچیچی است که در سال 2018 توسط عوامل دولت سعودی کشته شد.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم افزار کرده اند شامل جمهوری آذربایجان ، بحرین ، مجارستان ، هند ، قزاقستان ، مکزیک ، مراکش ، رواندا ، عربستان سعودی و امارات هستند.

بیشتر بخوانید  توزیع برنج‌ کهنه تایلندی و با کیفیت متوسط در برخی فروشگا‌های زنجیره‌ای‌ + عکس

دیدگاهتان را بنویسید