برنامه های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه امامت و ولایت



ایسنا / خراسان رضوی آستان قدس رضوی ویژه برنامه هایی را به مناسبت همزمانی ایام دهه تدارک دیده است ، همچنین دارای برنامه های متنوعی از قبیل سخنرانی ، مداحی ، شعرخوانی شاعران بین المللی ، ایجاد محافل قرآنی ، مداحی های حرم دارای عزت هستند. ، و غیره. در صحنه ها و ایوان های حرم رضوی.

از عید سعید قربان تا عید غدیر خم را دهه ولایت و امامت می نامند و به همین منظور آستان قدس رضوی برنامه های ویژه متنوعی را در صحن و صحن منور رضوی پیش بینی کرده است ؛ برگزاری سلسله جشن های دهه ولایت از جمله این برنامه ها است که از 30 تیرماه به مدت 10 شب از ساعت 19 تا 22 در صحن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برگزار می شود.

آواز خواندن قرآن کریم ، گروه مداحی حرم ، قرائت دعاهای خاص حضرت رضا (ع) ، سخنرانی ، قرائت عبادت آمینولا ، مداحی ، گفتگو با یک کارشناس مذهبی ، شعرخوانی ، نمایش های مذهبی و موارد دیگر. از برنامه های اجرایی این جشن ها.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ، سید محمود مرویان حسینی ، علیرضا پناهیان ، مهدی شریعتی تبار ، ناصر رفیعی ، حسینی کومی ، رنجبر و کاظم راشدیزدی سخنرانان این مراسم هستند.

برگزاری جشنواره بین المللی شعر با حضور شاعران آیینی در ویژه برنامه “رسم دعبل” از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام است که پذیرای نمازگزاران و همسایگان در صحن غدیر در حرم مطهر رضوی با موضوع “برادری و برادری” این ویژه برنامه در عمل روز چهارشنبه ، 27 اوت ، در ایوان حرم دبل رضوی برای عموم و در مدرسه زنان خیرات خان تهیه شده است.

بیشتر بخوانید  ویدیویی جدید از معلم خبرساز قائمشهری؛ آموزش ریاضی با روشی خلاقانه + ویدیو

همچنین این روزها هر روز از ساعت 5 عصر تا 7 عصر نوای دلنشین مردم که مداحی های حرم را می خوانند در صحنه ها و ایوان های حرم مطهر رضوی به گوش می رسد. “In the Mola Shelter” همچنین عنوان ویژه برنامه است که به صورت برگزاری سمینارهای بین المللی گادیر به زبانهای مختلف در نظر گرفته می شود. این برنامه در روزهای دوم ، چهارم و ششم آگوست در ایوان دارالرحمه ، حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

“دختران تمدن” نیز عنوان ویژه این برنامه است که هر روز از ساعت 9:00 تا 19:00 برگزار می شود. در مدرسه خیرات خان با برنامه هایی مانند تلاوت قرآن ، سخنرانی ، مداحی ، قرائت عبادی ، اجرای گروه های سرود ، شعرخوانی ، نمایش های آیینی ، س questionsالات. مذهبی و …. برای خانم ها تهیه شده است.

بازداشت صندلی های تلاوت رضوی در حوالی عترت از دیگر برنامه هایی است که شب و روز عید غدیر در محل ایوان گوهرشاد انجام می شود.

مسائل دینی و اخلاقی با حضور همزمان قاری قرآن کریم همه روزه از ساعت 17:30 تا 18:30 در صحن جمهوری اسلامی و مدرسه خیرات خان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی ، مسابقه کتابخوانی با موضوع غدیر “امروز به غایب” نیز برای این روزها در نظر گرفته شده است ؛ این مسابقه از روز عید سعید قربان به مدت 10 روز با مشارکت مقدس مقدس در سراسر کشور ، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و … برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید