ایران جمهوری کارمندان نیست! جدال جدید درباره مزایای ویژه دستمزد



به گفته سردبیرانمالک شریعتی نیاسر ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، در توئیتر خود اعلام کرد که دولت 1400 مورد استثنا در بازنگری بودجه را قبول ندارد و اصرار دارد که هیچ سقفی برای همه کارمندان دولت تعیین نشود.

مقامات ارشد دولت به دنبال امتیازات غیرقانونی برای خود بودند و عملیات به اسارت اسیر آنها گروگان گرفته شد. ایران جمهوری کارمندان نیست.

گفتنی است که مالک شریعت نیاسر در نامه ای به محمد بیکر کلیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، از تصمیم اخیر شورای وزیران در مورد میزان حقوق دریافتی کارمندان وزارت نفت در سال جاری انتقاد کرد:

همانطور که می دانید اخیراً مباحثی در مورد میزان حقوق دریافتی کارمندان زحمتکش مناطق عملیاتی وزارت نفت مطرح شده است که پس از جلسات متعدد و پیشنهادهای مختلف ، سرانجام کابینه به جای استثنا و فقط برای نفت به این بهانه ، وی در تاریخ 9 ژوئیه 1400 تصویب نامه (پیوست) را صادر کرد که در آن بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1400 به طور کلی اصلاح شد ، قانون را دور زد و حتی بالاتر از آن ، در واقع قانونی شد!

در بخشی دیگر از نامه ، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 ، با غیرقانونی خواندن این اقدام ، نظر خود را بیان کرد: این اقدام غیرقانونی دولت در آخرین روزهای دولت آقای روحانی ، که توسط وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه به طور مشترک انجام شد. یک دخالت آشکار در مسئولیت های قانونگذار و تغییر در متن قانون بودجه 1400 کل کشور وجود دارد و در نتیجه سقف 2.5 میلیون تن برای حقوق بیش از 10 میلیون تن در قسمت 1 بند A معمولاً تحریف شده ، قسمت 7 این بند. همچنین یک تغییر اساسی ایجاد شده و قصد قانونگذار برای کاهش اختلاف طبقاتی و افزایش عدالت اجتماعی کاملاً از بین رفته است.

بیشتر بخوانید  می‌خواهیم برجام را حفظ کنیم/تمامی کانال‌ها را باز نگه داشته‌ایم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نامه تأکید کرد: لازم به ذکر است که در جریان بررسی بودجه در کمیته مشترک ، معاون وزیر نفت مجلس پیشنهاد استثنا کلیه کارمندان وزارت نفت. با پیشنهاد دولت برای حذف کارکنان عملیاتی موافقت کرد ، اما وزارت نفت تسلیم جدایی ستاد از عملیات نشد و در واقع گروگان ها را به گروگان های “کارکنان” گروگان گرفت تا اکنون از طرف عملیاتی به این موضوع رسیدگی شود کارمندان و برخی از “حقوق”. “شکارچیان نجومی ستاد و تهران” در حال تغییر هستند.

وی در قسمت دیگری از این نامه خواستار ورود به شورای اجرای مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی شد و تأکید کرد: در اسرع وقت و قبل از صدور تصمیمات جدید توسط کارمندان دولت بر اساس مصوبه غیرقانونی اخیر ، تصویب اخیر بیانیه هیئت دولت و دفاع از وضعیت مجلس شورای اسلامی در برابر دولت متخلف. بدیهی است برای حل مشکل پرسنل عملیاتی نفت راه حلهایی برای آنها در نظر گرفته شده است که قبلاً اعلام شده و در صورت موافقت دولت ، پیگیری مسیرهای قانونی امکان پذیر است.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید