نگاهی به ارائه رنگ جاده مخصوص بیندازید. از شکست تحریم ها از طریق تولید تارا گرفته تا اتکا به دانش ایرانی – اخبار بازار تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمبا نگاهی گذرا به تاریخچه نیم قرن صنعت خودرو در کشورمان ، نام گروه صنعتی ایران خودرو در تاریکی می درخشد. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه تحول این صنعت در کشور صحبت کنیم ، بدون شک نقش شرکت ایران خودرو در جای خود دیده می شود. این مسئله نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز قابل تأمل است. طبق آمار جهانی ، بزرگترین خودروساز ایران بزرگترین خودروساز منطقه ای نیز محسوب می شود. طبیعتاً چنین عناوینی ، چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشورمان ، همیشه بار سنگینی از مسئولیت های شغلی و اجتماعی را بر دوش این خودروساز گذاشته اند.

گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1999 با اصطلاح “جهش در تولید” از یک سو راه اندازی شد و از سوی دیگر ، درگیر مشکلات ناشی از تحریم ها ، بیماری عروق کرونر قلب ، تقاضای انباشته از دو سال پیش و قیمت گذاری اجباری و آن عواقب حضور مشتریان در صف و کمبود قطعات لازم در سال جهش تولید برای افزایش قیمت ها و ایجاد بازار سیاه کافی بود. بنابراین مهمترین و اساسی ترین اقدام فوری برای جلوگیری از جهش قیمت ، تهیه و تولید قطعات وارداتی و در نهایت افزایش تولید محصولات بود. اگرچه رشد تولید ، با وجود تحریم ها ، محدودیت های زیادی داشت ، اما این غیرممکن نبود. بنابراین ، حداکثر ظرفیت خطوط تولید به محصولاتی اختصاص دارد که عمق تولید داخلی بیشتری دارند و برای تأمین قطعات به منابع خارجی زیادی احتیاج ندارند. اگرچه بازار تشنه تنوع و تولید خودروهای جدید بود ، اما استفاده از ظرفیت خط تولید این شرکت برای تولید محصولاتی که وابستگی کمتری به منابع خارجی داشتند ، یک استراتژی هوشمندانه برای تحریک تولید بود.

در همین راستا و با این نگرش که “کاری نیست” ، نقشه راه آبی کشیده شد و آنها آستین های خود را بالا زدند و پا به عرصه کار و کار شبانه روزی گذاشتند. به طور کلی ، گروه صنعتی ایران خودرو ضمن مبارزه با ویروس کرونا ، اهداف تولید را نیز دنبال می کند تا “دستور جهش تولید” را به دستور استاندار تشکیل دهد.

تولید 501،400 اتومبیل سواری با رشد بیش از 35٪ نسبت به سال قبل ، با وجود توقف تولید محصولات “CKD” ، تحقق تولید 3700 وسیله نقلیه تجاری با رشد بیش از 67٪ نسبت به گذشته ، از حدود 200000 دستگاه در سال 1998 تا حدود 21000 دستگاه در پایان مارس 1999 ، بازار خودروی كشور با 55٪ سهم تولید مسافر و 83٪ سهم رشد تولید ، تعمیق تولید داخلی و كاهش ارزیابی همچنان ادامه دارد. در مورد قدرت داخلی در تمام سطوح و … در میان برخی از نتایج ، گامی به سوی جهش تولید بود.

بیشتر بخوانید  قتل ناموسی خواهرزاده به‌خاطر طلاق! | با اسلحه شکاری دختر جوان را به رگبار بست +تصویر

برای دستیابی به این هدف ، روی استاندارد سازی ، کیفیت ، استاندارد سازی ، بهینه سازی و ارزان سازی قطعات خودرو و همچنین تهیه و توسعه محصولات جدید و در نتیجه کاهش ارزیابی به دلیل داخلی سازی تمرکز شد. در این میان ، همکاری گسترده با شرکت های دانش بنیان ، صنایع دفاعی و صنایع هوافضای سپاه ادامه داشته است.

در راستای مسئولیت های زیست محیطی ، سازنده خودرو سعی کرده است با کاهش مصرف سوخت و آلودگی محصول سطح رقابت را متناسب با کیفیت محصول افزایش دهد ، به طوری که استاندارد آلودگی و مصرف سوخت از یورو 4 به یورو 5 رسیده است. محصول پژو 405 با پیشرانه قدیمی بنزینی XU7 از رده خارج شده و برای اولین بار موفق به کسب نشان 5 ستاره مارک ایرانی Denaplus Turbo Automatic می شود.

گروه صنعتی ایران خودرو علاوه بر افزایش تولید انواع محصولات ، از طراحی و تولید محصول جدید نیز غافل نیست ، “تارا” به عنوان یک محصول پیشرفته با استانداردهای اروپایی ، تولدی زیبا و مدرن وارد عرصه تولید شد. طراحی و توسعه بستر یک محصول کاملاً ایرانی ، با وجود تحریم های اقتصادی ، محدودیت های مالی و بسیاری موانع ، توسط فرزندان صنعتگر این سرزمین باستانی که به مدت 13 ماه با 139 تولید کننده داخلی و یک خودکفایی ، یک موفقیت بزرگ محسوب می شود بیش از 65٪ در آغاز یادداشت های دادرسی. بر این اساس ، این گروه صنعتی توانست تارا ، این محصول جنگ اقتصادی و بحران کرونر را به ملت با عزت و نجیب ایران ارائه دهد.

بدون شک از این پس با غلبه بر این آشفتگی ها ، می توان با اطمینان بیشتر و روحیه بالا ، قله های بلند دیگر را فتح کرد. موفقیت در تولید داخلی دلیل خوبی برای تولید صادرات محور است. هنگامی که صنعت کشور موفق به دستیابی به دستاوردهای ارزشمند در داخلی سازی تولید شد ، ارزش تغییر رویکرد را دارد و برای تولید صادرات گرا ، به توسعه و نوآوری ، زیرساخت های لازم برای بهبود کیفیت محصول در بخشهای مختلف را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  چراغ های خیابانی خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 10 درصد افزایش می دهند - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

در سال 1400 ، گروه صنعتی ایران خودرو اقدامات و برنامه های بی شماری را برای تولید و توسعه محصولات جدید ، افزایش خودكفایی و كاهش ارزش محصول ، بهبود كیفیت محصول ، افزایش رضایت مشتری و سهامداران در دستور كار قرار داده و محصولات جدید متنوعی را ارائه می دهد.

مهمترین دستاوردهای ایران هودرو در سال 99
جهش تولید
* تحقق تولید مکانیکی 501 هزار و 399 خودرو با رشد بیش از 35 درصدی نسبت به سال قبل ، با وجود توقف تولید محصولات C. .ی .دی
* تحقق تولید 3700 وسیله نقلیه تجاری با رشد بیش از 67٪ نسبت به سال قبل
* کاهش بدهی های مشتری به تعویق افتاده از حدود 200000 واحد در سال 1998 به حدود 21000 واحد در پایان سال 1999.
* تداوم پیشتازی در بازار خودرو در کشور با 55٪ سهم تولید مسافر و 83٪ سهم رشد تولید
ساخت داخلی را عمیق تر کنید و ارزیابی را با تکیه بر پتانسیل داخلی در همه سطوح کاهش دهید
* تدوین یک برنامه استراتژیک برای توسعه خودکفایی با رویکرد استفاده بهینه از موفقیت مجموعه های محلی موفق
* تمرکز بر استاندارد سازی ، کیفیت ، محلی سازی ، ارزان تر شدن قطعات خودرو در خودکفایی ، تحویل و توسعه محصولات جدید در نتیجه کاهش ارزیابی به دلیل ساخت داخل
* همکاری گسترده با شرکتهای دانش بنیان برای کاهش ارزش تولید قطعات داخلی خودرو
* دستیابی به فن آوری های تحریم (مانند سنسورهای مورد استفاده در سیستم درایو ، سنسور اکسیژن ، سنسور دور موتور ، سنسور سرعت ترمز ضد قفل)
کاهش مصرف سوخت و آلودگی و بهبود رقابت و کیفیت محصولات
* ارتقا محصولات فعلی از نظر آلودگی و مصرف سوخت از استاندارد یورو 4 به استاندارد یورو 5
* حذف محصول پژو 405 با موتور بنزینی XU7 به منظور حذف محصولات قدیمی از چرخه تولید
* برای محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک برای اولین بار 5 ستاره با کیفیت کسب کنید
توسعه محصول
* طراحی و توسعه اولین خودرو بر روی پلت فرم ایران خودرو با نام تارا ، با وجود تحریم ها و مشکلات داخلی حدود 13 ماه با مشارکت 139 تولید کننده داخلی
* شروع روند وتو در زمینه طراحی پلت فرم و خانواده محصولات ارزان قیمت با تکمیل مرحله طراحی ظهور و ساخت نمونه های گل و ساخت اولین نمونه اولیه از یک ماشین کوچک کم مصرف با مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری براساس موتور سه سیلندر کم مصرف و جعبه دنده ملی تولید شده در گروه صنعتی ایران خودرو
* طراحی و ساخت موتور سه سیلندر کم مصرف بر اساس دانش محلی Ipco و متخصصان محلی در زمینه تهیه محصولات محلی (از جمله تولید اتومبیل با مصرف 5 لیتر در 100 کیلومتر)
* تحویل 5 محصول ارتقا یافته در سال گذشته (رانا پلاس ، سورن پلاس ، سمند سال ، سقف شیشه ای پژو 207 ، دنا پلاس اتوماتیک)
* آغاز طراحی اولین خودروی ایرانی با شاسی بلند به عنوان محصول بعدی پلت فرم ایران خودرو
* طراحی و توسعه جعبه دنده شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک ، بومی و با قدرت سازنده شرکت برق ایران خودرو در کمترین زمان ممکن (8 ماه) بدون کمک شریک خارجی
* طراحی و ساخت قاتلان داخلی کلاس جهانی به منظور بهبود توان و همچنین کاهش آلودگی با استفاده از توان داخلی کشور
* طراحی و ساخت کامیون های شش در با کاربرد خاص مانند نظامی ، آتش نشانی ، امداد و نجات
* طراحی و ساخت اتوبوس های آمبولانس با استفاده از ظرفیت داخلی کشور در بحران کرونا

بیشتر بخوانید  خبر خوب وزیر اقتصاد برای متولدین ۱۴۰۲

آخرین کلمه
باید اذعان کرد که زندگی ، با همه فراز و نشیب ها ، رو به جلو است و متوقف نمی شود. بنابراین ، نباید تسلیم اوضاع شویم ، باید به قلب سیاه بحران ها حمله کنیم و با تلاش های بی وقفه سهم سختی ها و مشکلات خود را بگیریم. گروه صنعتی ایران خودرو با همین رویکرد 1400 را آغاز کرده و سعی خواهد کرد سابقه درخشان دیگری را به جوایز خود اضافه کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید