جانسون پروتکل Brexit ایرلند شمالی را غیر قابل تحمل خواند – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش روزنامه “اشپیگل” ، انگلیس از ابتدای سال جاری اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا را ترک کرده است. از آن زمان ، به طور فزاینده ای روشن شد که بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس به وضوح تمایلی به پیروی از پروتکل ایرلند شمالی مندرج در توافق نامه ندارد.

جانسون روز گذشته در تماس تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا ، اورزو لا ون لاین گفت که مفاد پروتکل ایرلند شمالی غیرقابل تحمل است. این مرحله جدیدی از تنش بین اتحادیه اروپا و انگلستان بر سر ایرلند شمالی است. در طی این اختلافات ، خطر ممنوعیت واردات گوشت منجمد از انگلیس ، اسکاتلند و ولز به ایرلند شمالی وجود دارد ، زیرا این منطقه هنوز مشمول مقررات بازار داخلی اتحادیه اروپا است.

رئیس کمیسیون اروپا در مورد Zoo La Von Line نیز بازگشایی رای دهندگان و مذاکرات جدید پروتکل ایرلند شمالی را غیرقابل تصور رد کرد و آن را کاملا رد کرد. وی پس از مصاحبه تلویزیونی با جانسون در توئیتی گفت: “اتحادیه اروپا به موجب پروتكل ایرلند شمالی به خلاقیت و انعطاف خود ادامه خواهد داد.” اما دیگر مذاکره نخواهیم کرد.

انگلیس اخیراً خواستار توافق جدید و مذاکره مجدد در مورد اختلافات با اتحادیه اروپا در مورد نحوه برخورد با ایرلند شمالی پس از انتخابات شد.

دیوید فراست وزیر خارجه انگلیس در سخنرانی خود در پارلمان لندن گفت: “ما نمی توانیم اینگونه ادامه دهیم.” لندن از بروکسل خواسته است قوانین ایرلند شمالی را در توافق نامه Brexit موقتاً به حالت تعلیق درآورد.

ماروس سفکوویچ ، نایب رئیس کمیسیون اروپا گفت که بروکسل آماده یافتن راه حل های خلاقانه تحت پروتکل ایرلند شمالی است.

بیشتر بخوانید  ۶ محصول مدیران خودرو ارزان شد + لیست بازار و کارخانه

وی گفت: “با این حال ، ما با مذاکره مجدد این پروتکل موافق نیستیم.”

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق نامه مذاکره ، این قسمت از انگلستان همچنان بخشی از بازار واحد اتحادیه اروپا است و ورود کالاهای ممنوع توسط بروکسل نمی تواند از انگلستان وارد ایرلند شمالی شود. این قسمت از توافق نامه Brexit با هدف جلوگیری از ایجاد خط سختی بین ایرلند شمالی ، که بخشی از انگلستان است ، و جمهوری ایرلند ، که بخشی از اتحادیه اروپا است ، است.

از زمان نهایی شدن انتخابات سال گذشته ، شهروندان انگلیس در ایرلند شمالی با کمبود شدید غذا روبرو شده اند. دلیل اصلی بررسی و بازرسی محصولاتی بود که برای رسیدن به ایرلند شمالی باید از مرز جمهوری ایرلند ، عضو اتحادیه اروپا عبور می کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید