نقض حاکمیت ملی لبنان و سوریه توسط رژیم صهیونیستی محکوم می شود – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش المنار ، حزب الله لبنان بیانیه ای در مورد حمله نظامی اخیر اسرائیل به خاک سوریه صادر کرد. حزب الله در بیانیه ای این حمله را به شدت محكوم كرد.

بر اساس این گزارش ، در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر حاکمیت لبنان را نقض کرده و سوریه را از طریق حریم هوایی لبنان بمباران کرده اند. این بمب گذاری در سایه سکوت جامعه جهانی و مدعیان حمایت از حاکمیت و استقلال کشورها انجام شده است.

حزب الله در ادامه بیانیه خود گفت: “حمله اخیر صهیونیست ها نقض آشکار بخشی از حاکمیت ملی آنها در سوریه و لبنان بود.” این بیانیه حزب الله پس از آن صورت گرفت که جنگنده های صهیونیست با نقض حریم هوایی لبنان به منطقه القصیر در حومه حمص رفتند.

در همین راستا ، وزارت خارجه سوریه بیانیه ای صادر کرد و بیان داشت که حملات پی در پی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همزمان با حملات تروریستی در راستای استراتژی توطئه آمیز ژئوپلیتیک علیه سوریه انجام شده است. این حملات به دلیل پایبندی سوریه به مواضع اصولی است.

وزارت امور خارجه سوریه تأكید كرد كه سوریه با استفاده از تمام ابزارهای مطابق با قانون اساسی ، منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی در حق دفاع از سرزمین ها ، ملت و حاكمیت خود متزلزل نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران اسرائیلی در ساعت 1:13 بامداد روز پنجشنبه 22 ژوئیه 2021 حمله جدیدی را به سوریه آغاز کردند و موشک های شلیک شده توسط جنگنده های رژیم را در استان القصیر در حریم هوایی لبنان. شرق بیروت شلیک کردند. حمص مورد اصابت گلوله قرار گرفت. .

بیشتر بخوانید  جراحات سنگین بسیجی حاضر در صحنه تروریستی ایذه + فیلم

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که حمله ناجوانمردانه اسرائیل دو روز پس از حملات هوایی در منطقه الصفیرا در جنوب شرقی استان حلب رخ داد. این حمله دو روز پس از حمله جبهه النصره به حومه غربی حلب و شهر نبل در حومه شمالی حلب صورت گرفت و منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن یک دختر شد.

دیدگاهتان را بنویسید