دستوراتی که به زمین افتاده و کودکان کار که زیر سنگین مسئولیت خم شده اند / دستگاه های مسئول چه کردند؟ – اخبار اصفهان – اخبار استانها تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اصفهانپدیده کودکان کار و خیابان یکی از بزرگترین مشکلات در شهرهای بزرگ جهان است و کلانشهر اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. موضوعی که اگر نگرانی و عزم جدی برای پیگیری و حل آن وجود داشت ، اکنون در سال 1400 ، علیرغم مصوبه ای برای کودکان بی سرپرست که در سال 2005 توسط شورای وزیران تصویب شد و پس از 4 دوره دولت های جمهوری اسلامی ایران ، شاهد آن بودیم حداقل در این مورد

در این زمینه نه تنها اقدامات اساسی و استراتژیک انجام نمی شود ، بلکه جمعیت این کودکان مظلوم و بی خانمان روز به روز در حال افزایش است. تحقیقات و بررسی ها در این زمینه نشان می دهد که بسیاری از کودکان خیابانی به خانواده های فقیری تعلق دارند که با شرایط نامساعد اقتصادی و مشکلات مختلفی روبرو بوده اند و بیشتر آنها مهاجرانی هستند که یا به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند و یا توسط نهادهای قانونی حمایت می شوند. اما ، نهادها و دستگاه های اجرایی ، که نقش و وظیفه آنها در آیین نامه شرح و مشخص شده است ، به جای حل ریشه موضوع ، اقدامات سطحی و بین بخشی مانند جمع آوری را انجام می دهند ، که به این درد اجتماعی رای می دهند مسکن. موقتاً خاموش

جمعیت کودکان کار و خیابان در حال افزایش است

به گفته مصطفی اگلیما ، بنیانگذار Iran Aid ، جمعیت کودکان کار و بی خانمان دائماً در حال افزایش است و جمع آوری آنها هیچ یک از مشکلات جامعه را حل نمی کند. زیرا این کودکان بی مکان نیستند. اکثر آنها دارای خانواده و دستگاههایی هستند که در مجموعه خود دخیل هستند ، آنها برنامه خاصی برای عواقب آنها ندارند و همه آنها به خانواده های مشابه تحویل داده می شوند ، پر از مشکل و از روز پس از آزادی آنها هنوز کودکان در خیابان کار می کنند با مشکلات بیشتری به دلیل خشونت جسمی و روحی.

بیشتر بخوانید  آلمان تانک های لئوپارد 2 را به اوکراین فرستاد

اکنون لازم است از ذینفعان این حوزه و متولیانی که وظایف و مسئولیت های آنها به خوبی مشخص شده است ، در جایی که ذینفعان هستند و موانع جلوگیری از جرایم و تخلفات جدی در آینده ، که اکثر آنها در چارچوب عدم توجه به این گروه طول می کشد ، وجود دارد؟

معاون اجتماعی اداره کل رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه قانون و مقررات مربوط به موضوع کار کودکان ابلاغ شده است اما دستگاه ها و نهادهای مسئول اقدامی اجرایی انجام نداده اند ، گفت: مشکل اصلی این است که فعالیتهایی که آژانسها باید انجام دهند. ما 13 آژانس درگیر این موضوع هستیم که باید همفکر باشد ، اما متأسفانه در طول عملیات فقط چند دستگاه اجرایی از جمله شهرداری ، نیروی انتظامی ، دادگستری و رفاه اجتماعی در حال کار هستند.

عبدالرضا اسماعیلی افزود: این 13 م serviceسسه خدماتی است که در آیین نامه تأکید شده است که کارگروه استانی به دبیر سازمان رفاه اجتماعی باید موضوع را پیگیری کند ، اما کارگروه اجتماعی استان نیز باید سازمان مدیریت را رصد کند. درگیر این موضوع. “برای دانستن جذب شده است.

وی با اشاره به 13 جسدی که در این آیین نامه مشارکت داشتند ، افزود: البته مشکل اصلی این است که علی رغم اقدامات بعدی در استانداری ، مسئولان در جلسات شرکت می کنند اما متأسفانه اینگونه نیست و فقط کارشناسان و این کارشناسان نمی توانند صحبت. “آنها ضمانت اجرایی دارند ؛ اگر کارکنان دستگاه در جلسات شرکت کنند و سخنرانی های آنها ضمانت اجرایی داشته باشد قطعاً موثرتر است.

آمار دقیقی از تعداد کودکان کار ارائه نمی شود

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در مورد آمار کودکان کار اظهار داشت: تعداد دقیق کودکان کار قابل ارائه نیست. از آنجا که آمار سیاه نیز با ارجاع به خدمات اجتماعی ، پلیس و شهرداری ارائه شده است ، سال گذشته 153 کودک خیابانی شناسایی شدند که ما در اختیار این کودکان قرار دادیم و 65 کودک کار البته ، کارگران و کودکان خیابانی متفاوت هستند. در واقع ، با هم ذکر شده است.

بیشتر بخوانید  به روز رسانی پورموسوی: من قبل از بازی سه بار به داور تبریک گفتم ، اما او پاسخی نداد

اسماعیلی ادامه داد: ما دستگاه خاصی برای مطالعه و استخراج اطلاعات دقیق از کودکان کار و کودکان خیابانی نداریم. سازمان های غیردولتی در این زمینه دخیل هستند و هر کجا مردم درگیر شده اند ما در این زمینه فعالیت بیشتری داشته ایم. اگر سازمان های مردم نهاد نبودند ، شاید هیچ موفقیتی نداشته باشد. “ما برنده نمی شویم.

وی با اشاره به فعالیت های یک سازمان مردم نهاد برای کارگران و کودکان خیابانی گفت: مرکز سرمد مرکزی برای کارگران و کودکان خیابانی است و با جذب آنها به این مرکز کودکان از نظر اشتغال ، مهارت آموزش می بینند و تلاش می کنند در این حرفه ادامه تحصیل دهید زیرا این کودکان از نظر اقتصادی ضعیف هستند و برای خانواده کار می کنند.

معاون اجتماعی اداره کل رفاه اجتماعی در اصفهان افزود: موضوع توانمند سازی خانواده بسیار مهم است و سازمان های مردم نهاد سعی می کنند در زمینه معیشت خانواده موثر باشند تا موضوع اجبار کودکان به کار کاهش یابد.

اسماعیلی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه ای در جلسه اخیر متعهد به ارائه آموزش های مهارتی و مهارت آموزی برای کارگران و کودکان خیابانی با پوشش 100 درصدی است و این مغایر قانون کار نیست و قانون کار بیان می دارد که کودکان کار زیر 15 سال ممنوع و 15 تا 18 سال کارگر و با ایمنی لازم بلامانع است ، اما متأسفانه مشاهده نمی شود.

وی اظهار داشت: بیشتر کارگران و کودکان خیابانی با مشکل و بیماریهایی روبرو هستند که نیاز به درمان دارند و بیشتر آنها از خدمات پزشکی محروم هستند و کار در خیابانها و چهارراهها فقط معیشت آنها را تأمین می کند و برای مصرف هزینه های پزشکی کافی نیست.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت طلا و سکه در ایران / صعود قیمتها ادامه دارد؟

معاون اجتماعی اداره کمک های اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: باید با همکاری علوم پزشکی اقدام به ایجاد بیمارستان ویژه ای برای این کودکان کرد تا در صورت تشخیص بیماری کودکان را به این بیمارستان ارجاع دهیم. آنها در حالی که تأمین اجتماعی و علوم پزشکی هنوز به تعهدات خود عمل نکرده اند ، باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند. با این حال اقدامات پراکنده ای انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی متعهد به ارائه خدمات فوری ، رایگان و فوری بهداشتی است.

وی در پاسخ به این سال که مردم در مواجهه با کودکان کار که قانونی است که خشونت علیه کودکان را در خانواده جرم شمرده است ، باید چه کنند ، گفت: “هر شهروند یک پرونده دارد ، حتی متفاوت از خشونت علیه کودکان ، مانند خشونت علیه سالخوردگان یا هر دیگری آسیب اجتماعی است. ” دیگری خاطر نشان كرد كه وی با شماره 123 تماس خواهد گرفت و همكاران وی بلافاصله مداخله خواهند كرد و در صورت لزوم ، بحث جدایی صورت می گیرد و از طرف قوه قضائیه دستور قضایی صادر می شود ، حتی در صورت لزوم ، با والدین مانند همیشه رفتار می شود. . چنین اقداماتی نیز انجام شده است.

اسماعیلی با اشاره به طرح و لزوم اقدام در این موضوع ، خاطرنشان کرد: حمایت از کودکان کار و خیابان باید از طریق رویکرد کودک پسند انجام شود ، اصفهان به عنوان یک شهر دوستدار کودک و یک شهر دوستدار بزرگسال پیشنهاد می شود و اگر دستگاه ها وظایف خود را انجام دهند ، نتیجه توانمند سازی خانواده ها است.

انتهای پیام / 163 / ی

دیدگاهتان را بنویسید