جزئیات اجلاس امنیتی ایالات متحده و عراق پیش از مذاکرات استراتژیک – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش آژانس خبری عراقی NAS ، فرماندهی عملیات عراق به جزئیات نشست نظامی و امنیتی آمریکا در واشنگتن اشاره کرد و گفت: کمیته فنی نظامی عراق و همتای آمریکایی آن روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار شد. این دومین جلسه در چارچوب گفتگوهای دوجانبه نظامی – فنی است.

در این بیانیه آمده است: “عناوین اولین جلسه در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف بر تعهد خود در مبارزه با داعش و همچنین آینده روابط امنیتی استراتژیک بین دو کشور تأکید کردند.

در این جلسه قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی عراق و سرلشکر عبدالامیر الشمری معاون رئیس ستاد مشترک و لوید آستین وزیر دفاع و مارا کارلین وزیر دفاع حضور داشتند.

ایالات متحده عامل شورش در عراق است

قطر العبیدی ، یکی از فرماندهان قیام مردمی در عراق ، گفت که هرج و مرج و بی ثباتی عراق شاهد آن است به دلیل حضور آمریکا در عراق است.

وی افزود: ادامه حضور آمریکایی ها در عراق به معنای ادامه مشکلات سیاسی و امنیتی و بی ثباتی است زیرا دولت آمریکا به سمت ایجاد شورش و مشکلات در عراق حرکت می کند.

العبیدی تأکید کرد که عراقی ها ، اگر خواهان ثبات هستند ، باید دولت ، به ویژه نخست وزیر مصطفی الکاظمی ، را تحت فشار قرار دهند تا سربازان آمریکایی را از یک برنامه مشخص و بدون ابهام خارج کند.

وی نسبت به اعزام تجهیزات و نیروهای آمریکایی از پایگاه خود در قطر ، اردن ، برای حمایت از گروه های تروریستی داعش هشدار داد.

بیشتر بخوانید  ژاله صامتی عکس دخترانش را منتشر کرد

لازم به ذکر است که مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در تاریخ 26 ژوئیه (4 اوت) برای مذاکرات استراتژیک بین دو کشور به ایالات متحده سفر خواهد کرد. روز سه شنبه ، فواد حسین ، وزیر امور خارجه عازم واشنگتن شد تا مقدمه چینی مذاکرات را ارائه دهد.

وب سایت روزنامه وال استریت ژورنال پنجشنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد كه مقامات ارشد عراقی و آمریكایی قصد دارند به زودی بیانیه مشترك صادر كنند و بر عقب نشینی نیروهای “جنگی” آمریكایی از عراق تا پایان سال جاری تأكید كنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید