خواستار حل قانونی و متمدنانه بحران آب در خوزستان باید ادامه یابد



آیت الله محسن حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صدای مردم به گوش مسئولان رسیده است و امیدواریم قول های آنها خصوصاً در مورد تعلیق پروژه های انتقال آب و تخلیه آب برخی از سدها در بالادست کرخه ، بحران آب به پایان خواهد رسید. “

وی افزود: ادامه تجمع ها به نفع مردم نیست زیرا مورد سو current استفاده جریان های مشکوک و دشمنان قرار می گیرند و کشورهایی مانند انگلیس ، عربستان و آمریکا تحرکات سایبری و شبکه های ضد ایرانی را برای ایجاد ناامنی تحریک می کنند. و هرج و مرج “

آیت الله حیدری ادامه داد: ناامنی منجر به ریختن خون افراد بی گناه و ورود افراد مسلح تجزیه طلب و منافقین می شود که دود این صداها به چشم مردم رفته و با این تجمعات مشکلات آنها برطرف نمی شود. و آشفتگی ، اما پیچیده است. “

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خرد و شرع مردم را ملزم می کند صفوف خود را از متخلفان جدا کنند تا مسئولان بتوانند دلایل مشکلات را از افرادی که شرایط آرامش دارند تشخیص دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از آنجا که آب یک مسئله حیاتی است ، مطالبات مردم درست است ، کارکنان نیز پاسخ داده و اقدامات مثبتی انجام دادند.

وی گفت: ستاد اجرایی سپاه ، بسیج و امام خمینی (ره) نیز وارد میدان شدند و اقدامات خوبی از جمله اعزام تانکرهای آب به روستاهای بی آب انجام شد.

به دنبال خشکسالی و استرس آبی در خوزستان ، گروهی از مردم ، عمدتا کشاورزان و دامداران ، به دلیل نگرانی در مورد وضعیت حیوانات و زمین های کشاورزی خود در روزهای اخیر خواستار رهاسازی آب شده اند.

بیشتر بخوانید  قاچاق کالا به مثابه خنجری بر پیکر تولید است

بر اساس این گزارش ، شهر دشت آزادگان در مرکز سوسنگرد در غرب خوزستان واقع شده است. رودخانه کرخه به دلیل کمبود آب رودخانه کرخه و تأمین آب مورد نیاز کشاورزان و کشاورزان در این شهر جریان دارد. چند روز گذشته آب آزاد شد.

پس از سه هفته تنش آبی در شهر دشت آزادگان ، با رهاسازی آب از سد کره ، روز چهارشنبه آب به رافی ، بستان ، سوسنگرد و برخی از مناطق این شهر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید