وال استریت ژورنال: نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری عراق را ترک می کنند



روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد كه مقامات ارشد آمریكایی و عراقی قصد دارند در اواخر سال جاری بیانیه ای درباره عقب نشینی نیروهای آمریكایی صادر كنند.

به گزارش ایسنا ، مقامات عراقی و آمریکایی به وال استریت ژورنال گفتند: این بیانیه به مناسبت سفر مصطفی القادیمی نخست وزیر عراق به واشنگتن در روز دوشنبه و دیدار وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتشر خواهد شد.

این بیانیه برای کاهش فشار بر گروه های شیعه بود که خواستار عقب نشینی نیروهای آمریکایی از القادیمی بودند. هدف از این بیانیه حمایت از حمایت ایالات متحده از نیروهای امنیتی عراق نیز است.

یک مقام آمریکایی گفت واشنگتن قصد دارد شرایط بیانیه را با تغییر نقش برخی از نیروهای آمریکایی در عراق تحقق بخشد ، نه با کاهش تعداد افراد. این یک ارزیابی کمی نیست ، بلکه روشن کننده وظایفی است که این نیروها بر اساس اولویت های استراتژیک ما انجام می دهند.

مایکل نایتس ، کارشناس مرکز سیاست خاورمیانه مستقر در واشنگتن گفت: “هدف این است كه به الكاظمی كمك كنیم تا با دستاورد بدون توقف فعالیت ضد تروریستی به عراق برگردد.” نیروهای آمریکایی در عراق فقط در صورت حمله در عملیات نظامی شرکت خواهند کرد.

این روزنامه به نقل از فواد حسین وزیر خارجه عراق نوشت: “ما به نیروهای بیشتری احتیاج نداریم زیرا نیروهای خود را داریم ، اما به آموزش اطلاعاتی و كمك با آموزش نظامی و كمك نیروی هوایی نیاز داریم.”

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  صمیمیت دارا حیایی با همسر دوم پدرش

دیدگاهتان را بنویسید