فضای مجازی ، تهدید یا فرصت؟ | 9 استراتژی برای مدیریت و سازماندهی بازی های رایانه ای – اخبار فناوری اطلاعات اینترنت موبایل – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم«پرونده مدیریت فضای مجازی»؛ امروزه بدون شک رسانه ها در امنیت اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی کشورها نقش دارند و در میان رسانه ها به راحتی می توان گفت که رسانه های نوظهور بازی های رایانه ای با قابلیت ها و ویژگی های خاص خود ، تأثیر و نفوذ آنها حتی در مقایسه با رسانه هایی مانند سینما و تلویزیون رشد کرده است و به دلیل سبک بودن و جذابیت آن ، به عنوان یک رسانه محبوب و محبوب ، توانسته است از نظر جذب مخاطب جوان و پرانرژی و انتخاب جوانان و نوجوانان به طور جدی با هالیوود رقابت کند. به عنوان یک جامعه هدف

جذابیت و محبوبیت بازی های رسانه ای باعث شده است که سیستم سلطه از این رسانه استفاده کند و از آن برای دستیابی به اهداف غیرانسانی و شیطانی خود استفاده کند؛ در همین رابطه ، مقام معظم رهبری می فرمایند:

“بازی های رایانه ای تبدیل به شوالیه های مجازی قدرتمند و گیرای جنگهای صلیبی ناتو و جنگهای صلیبی غربی شده و به تدریج ارزشها و هنجارهای انقلاب اسلامی و جهان اسلام را نابود و تغییر داده اند. “این شوالیه های رایانه ای در طول جنگ های صلیبی قرن جدید بدون هیچ حساسیتی به عمق خانه های ما نفوذ کرده اند و ما آنها را با آغوش باز در بی خبری پذیرفته ایم و حتی هزینه حضور آنها را نیز پرداخت کرده ایم.”

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ، می توان گفت که در واقع این بازی ها دیگر فقط ابزاری برای سرگرمی نیستند و به ابزاری مهم برای تبلیغات در دست سیستم های سیاسی تبدیل شده اند که اهداف و اصطلاحات سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی را دنبال می کنند. . باغها امروزه افراد زیادی اوقات فراغت خود را با این بازی ها می گذرانند. صنعت جدید و نوظهور بازی های رایانه ای با ترویج انواع انحرافات اجتماعی مانند خشونت ، قتل ، ضد دین ، ​​بی پروایی جنسی و استفاده از مواد اعتیاد آور و غیرقانونی مستقیم و غیر مستقیم اهداف خود را القا می کند.

بیشتر بخوانید  جریمه بازیکنان نفت آبادان بخشیده می‌شود

با توجه به تهدیدهای زیادی که بازی های رایانه ای می تواند ایجاد کند ، پیشنهادات زیر برای مدیریت و سازماندهی بازی های رایانه ای ارائه می شود:

  1. خطرات و آسیب های جبران ناپذیر بازی های رایانه ای را به کاربران آموزش دهید (به عنوان مثال انواع مختلفی از مواد مخدر و روانگردان در زمینه های بازی تبلیغ می شود)
  2. آموزش ها و هشدارهای لازم را ارائه دهید تا به تبلیغات کالاهای تقلبی توجه نکنید که توسط عناوین مختلف و در عناوین دیگر در بین بازی ها توسط عاملان تبلیغ می شود.
  3. قوانین سختگیرانه ای را برای تولیدکنندگان بازی در ارتباط با محتوای مجرمانه ایجاد کنید و امنیت را به خطر بیندازید و به شدت با متخلفان برخورد کنید
  4. حضور فعال پلیس FATA و دستگاه های مبارزه با مواد مخدر و بازی های رایانه ای غیرقانونی در اینترنت و پاکسازی سایت های حاوی محتوای مجرمانه مربوط به بازی ها
  5. آموزش فرهنگ استفاده از فن آوری های ارتباطی ، به ویژه بازی های رایانه ای در بین گروه های سنی مختلف
  6. ایجاد مراکز ویژه برای اجرای بازی های جذاب و قوی مطابق با فرهنگ و آداب و رسوم محلی برای رقابت با نمونه های خارجی
  7. برگزاری کلاسهای آموزشی جهت آگاهی عمومی از مزایا و معایب فن آوری های جدید و نحوه استفاده صحیح از آنها
  8. طراحی و تدوین کتب درسی مربوط به دانش فن آوری های جدید ، بازی های رایانه ای و خطرات احتمالی آنها.
  9. استفاده از اقدامات نظارتی و دسترسی منفی برای فیلتر کردن نرم افزار کاربر به بستر بازی آنلاین مربوطه
بیشتر بخوانید  سخنگوی طالبان پاکستان کشته شد

ادامه این پرونده را بخوانید:

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید