ایالات متحده خواستار تمدید مهلت تشکیل پرونده پاسخ به شکایت ایران شده است


به گزارش گروه بین الملل فارس ، دیوان بین المللی دادگستری می گوید با توجه به مذاکرات در حال انجام در وین ، دولت آمریکا درخواست تمدید مهلت آماده سازی پاسخ خود به شکایت ایران از ایران به دلیل نقض تفاهم نامه را دارد

دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در حکمی که در تاریخ 21 ژوئیه 2021 (چهارشنبه ، 30 ژوئیه) صادر کرد ، اظهار داشت که دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) مهلت تهیه لایحه پاسخ را تا 22 نوامبر 2021 تمدید کرد.

یک نماینده در این جمله مشخص شده است ایالات متحده آمریکا وی در نامه ای به تاریخ 9 ژوئیه ، درخواست کرد که مهلت آماده سازی پاسخ تا 21 دسامبر تمدید شود.

واشنگتن می گوید از سه ماه گذشته برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران مذاکره کرده است. برجام ایالات متحده ادعا می کند که نتیجه مذاکرات “تأثیر مستقیم و ملموسی” بر محتوای پاسخ ایالات متحده خواهد داشت.

ایالات متحده همچنین ادعا می کند که چهره های اصلی درگیر در تهیه پیش نویس پاسخ دولت ایالات متحده در حال گفتگو با شورای امنیت سازمان ملل هستند و این امر تهیه طرح را دشوار می کند.

دیوان بین المللی دادگستری می گوید پس از دریافت نامه ، نسخه ای از نامه را برای نماینده جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده است.

دستیار نماینده جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به تاریخ 22 ژوئیه 2021 اعتراض تهران را نسبت به درخواست آمریکا برای تمدید مهلت اعلام کرد. ایران گفته است که نتیجه مذاکرات برجام تاثیری بر تولید نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  خواص شگفت انگیز نوشیدن چای سبز در روزهای گرم سال + عکس

دادگاه آمریكا به این نتیجه رسیده است كه با در نظر گرفتن نظرات هر دو طرف ، سرانجام مهلت تهیه لایحه پاسخ آمریكا را تا 22 نوامبر 2021 تمدید كرد.

به دنبال خروج ایالات متحده از توافق هسته ای و وضع تحریم های یک جانبه علیه تهران ، جمهوری اسلامی ایران با توافق نامه مودت به دادگاه دادگستری بین المللی شکایت کرده و خواستار صدور حکم دادگاه از واشنگتن برای لغو تحریم ها شده است. .

در اکتبر سال 2016 ، دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) ، با توجه به درخواست ایران برای دستور موقت ، به ایالات متحده دستور داد تحریم های اقلام بشردوستانه ، دارویی ، کشاورزی و هواپیمایی را لغو کند و از طرفین خواست تا از هرگونه اقدام تشدید کننده خودداری کنند. درگیری

به دنبال این تصمیم ، ایالات متحده اعلام كرد كه از توافقنامه مودت بین سال 1995 بین ایران و ایالات متحده خارج خواهد شد.

دیوان بین المللی دادگستری یک نهاد قضایی سازمان ملل و عالی ترین نهاد برای حل اختلافات بین ایالت ها است. این نهاد مستقر در لاهه از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اجرای تصمیمات خود پشتیبانی می کند و کلیه اعضای سازمان ملل متحد موظف به اجرای تصمیمات دادگاه هستند.

با این حال ، از آنجا که ایالات متحده خود عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل است و دارای حق وتو است ، در برخی موارد از اجرای احکام دیوان خودداری می کنند.

پیش از این ، وکلای آمریکایی در جلسه دادرسی در 24 سپتامبر سال گذشته صلاحیت دادگاه برای رسیدگی به تجدیدنظر درخواستی ایران را رد کردند. در فوریه گذشته ، دادگاه اعتراض آمریكا را مبنی بر عدم صلاحیت دادگاه در مورد دعوی ایران علیه ایالات متحده رد كرد.

بیشتر بخوانید  بازدید امیر صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی تهران - آژانس مهر ایران و اخبار جهان

در ماه مه سال 2016 ، دولت آمریکا با نقض تعهدات خود ، توافق نامه ای که در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد ، از شورای امنیت سازمان ملل خارج شد و تحریم های اعمال شده علیه ایران را بر اساس این توافق نامه از سر گرفت.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید