با افزایش تعداد بیماران دارای تاج ، ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین در کوم تکمیل شد



به گزارش پنجشنبه شب ایرنا ، محمدرضا قدیر ، مسئول روابط عمومی علوم پزشکی قم ، دقایقی پیش پس از تشدید ویروس کرونا در استان ، از بیمارستان امیرالمومنین (ع) عیادت کرد.

قدیر در حاشیه این نشست به لزوم تکمیل ظرفیت بیماران کرونر اشاره کرد و گفت: اکنون با استفاده از تخت های اورژانس ظرفیت اورژانس بیمارستان کاملاً پر شده است.

وی افزود: ما به فرصت های جدیدی فکر می کنیم و به همین منظور جلسه اضطراری ستاد ویروس کرونا امشب برگزار می شود.

وی یادآور شد: متأسفانه در موج پنجم تاج علاوه بر بیماران کرونر ، تعداد بیماران تروما و تصادف نیز افزایش یافته است و از همشهریان می خواهیم بسیار مراقب باشند.

بیمارستان امیرالمومنین (ع) کوم ، با 230 تخت بیمارستانی و 21500 متر مربع زیربنا ، در نوامبر 1999 به بهره برداری رسید.

وضعیت تاج کوم که پس از 40 روز وضعیت زرد نارنجی در 17 ژوئن بهبود یافته است ، مطابق آخرین رنگ آمیزی اعلام شده توسط نرم افزار Mask ، از 29 ژوئیه دوباره در میان شهرهای نارنجی و در 14 ژوئیه دوباره در وضعیت قرمز قرار دارد از نظر گسترش تاج.

ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری عفونی Covid 19 شد و ویروس در 15 دسامبر 2009 در ووهان ، مرکز چین گزارش شد. این بیماری در ابتدا ذات الریه نامیده می شد ، اما کمیسیون بهداشت ملی چین رسما آن را در 30 دسامبر 2009 اعلام کرد. ویروس را اعلام کرد در چین.

“کرونا” ویروسی است که بسیار شایع است و شامل عطسه ، سرفه ، سرفه و مالش است. پزشکان توصیه می کنند که مردم علاوه بر جلوگیری از مصافحه ، از سلامتی و بازدید از اماکن عمومی نیز برخوردار باشند. هنگام عطسه ، بینی خود را با دستمال بپوشانید و یا از آرنج خود برای کنترل آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  جزییاتی از نوسانات قیمت دلار| پیش بینی جنجالی از قیمت دلار+عکس

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می شود اقدامات بهداشتی مانند استفاده از “ماسک” و “فاصله اجتماعی” را دنبال کنید.

شهروندان قم می توانند برای هر گونه سوال در مورد ویروس کرونا با شماره های 4030 ، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای دریافت آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم ، از کانال فضای مجازیwebdaqom یا وب سایت آن به آدرس www.muq .ac. ir دیدن کنند.

همه ایرانیان می توانند با تماس با سامانه الکترونیکی غربالگری ویروس کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir و پر کردن اطلاعات مورد نیاز ، گامی بلند در ارتقا health سلامت جامعه و شکست در برابر ویروس کرونا بردارند.

شهروندان قمی در صورت مشاهده علائم مربوط به ویروس کرونا در خود و اعضای خانواده خود می توانند به مراکز جامع سلامت امام حسن عسکری (ع) در شهر امام حسن عسکری (ع) مراجعه کنند. من خمینی (ره) دارم در بلوار شهید. کریمی (بنیاد) ، فرگانی در انتهای شیه آباد ، پردیس در پردیزان (خیابان ایمان) ، هوراکیان در بلوار 15 هورداد ، بعثت در مقر ، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) ، پنبه چی در خیابان امام خمینی و جندقیان در خیابان. توقف کردم. توصیه ها و خدمات “رایگان” را دریافت کنید. /

دیدگاهتان را بنویسید