برای اولین بار در تاریخ جمهوری ، ارتش تاجیکستان آماده است



دفتر رئیس جمهور تاجیکستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ جمهوری مستقل ، نیروهای مسلح تاجیکستان برای ارزیابی آمادگی نظامی در آماده باش هستند.

در این بیانیه آمده است: “برای اولین بار در تاریخ کشور مستقل تاجیکستان ، 100000 افسر و سرباز از نیروهای مسلح و 130،000 سرباز از نیروهای ذخیره آماده ارزیابی آمادگی رزمی واحدهای نظامی هستند.” آنها آمدند.

به دستور امامعلی رحمان ، رئیس جمهور تاجیکستان ، که شخصاً سه ساعت پس از عملیات به پایگاه گارد ملی رفت ، دستور داد. در مجموع 1023 دستگاه خودروی زرهی ، 3 هزار و 167 دستگاه خودرو ، 447 واحد توپخانه ، 234 سامانه پدافند هوایی و 45 فروند هواپیما و بالگرد نظامی و ترابری برای جنگ آماده شدند.

امام علی رحمان در سخنرانی در برابر نیروهای کشورش تأکید کرد که اوضاع افغانستان “بسیار متشنج و غیرقابل پیش بینی” است و “نیروهای مسلح ، یعنی. تمام واحدهای نظامی و همچنین آژانس های اجرای قانون ، برای اطمینان از آمادگی رزمی خود در بالاترین سطح برای پیشگیری “آنها در برابر تهدیدهای واقعی و بالقوه اندازه گیری می شوند و اقدامات فوری و اضافی را انجام می دهند.”

رئیس جمهور تاجیکستان تأکید کرد که وظیفه اصلی “اطمینان از حفاظت قابل اعتماد از مرزهای کشور و بسیج همه نیروها در این زمینه” است. در بیانیه دفتر رئیس جمهور تاجیکستان آمده است که یک رژه نظامی متشکل از 10 هزار پرسنل و نیروهای ذخیره با سخنرانی امامعلی رحمان برگزار شد.

از زمان تصمیم جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، در 14 آوریل ، برای تعلیق عملیات در افغانستان ، درگیری ها بین نیروهای دولت افغانستان و مبارزان طالبان شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید  ستاره سابق بارسلونا بازداشت شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید