برگزاری کنفرانس علمی “قانون جذب از دیدگاه قرآن و روایات” توسط نهاد رهبری در دانشگاه آزاد


به گزارش اخبار دانشگاه فارس ، سومین نشست علمی تخصصی م Instituteسسه مطالعه قرآن و عترت ، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع “قانون جذب (راز) از دیدگاه قرآن و روایات” و با حضور حجت الاسلام محمد شریفانی ، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و بیش از 330 عضو هیئت علمی ، اساتید و دانشگاهیان در قالب به صورت آنلاین انجام می شود.

در این نشست علمی ، حجت الاسلام شریفانی با استقبال و تبریک اعیاد عرفه ، گوربان و غدیر گفت: با انجام این جلسات علمی تخصصی ، یک زمینه مطالعاتی مناسب جهت استفاده هرچه بیشتر از دریای دانش قرآن و اهل بیت (علیه السلام) با توجه به پشتیبانی منطقی از آموزه. “مکاشفه ها و نیاز ذاتی همه مردم به این آموزه ها فراهم شده است.

طرفداران قانون جذب در سیستم اعتقادات بشری و نوع عمل آن نقش دارند قايل آنها نیستند

حجت الاسلام حمزه شریفی ، دوست مدیرعامل محتوای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ، همچنین اشاره کرد که فرضیه قانون جذب و پنهان کاری یکی از فرضیه های مورد بحث در جوامع علمی و گروه های روانشناسی است و در انجمن های مربوط به مدارس و مدارس. وی گفت: “قانون جذب یک دهه است که وجود دارد و محققان در زمینه های مختلف در تلاشند این مفهوم را تجزیه و تحلیل کنند.”

مدیر کل تدارکات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به همین دلیل ، ما در حال بحث در مورد دو جنبه مهم هستیم. یکی از جنبه های قرآنی روایت این است که برخی از حاملان قانون جذب در کشور ادعا می کنند که این یک مفهوم اسلامی و قرآنی است. ثانیا ، این بحث در حوزه های عرفانی و معنوی نیز مطرح است و اگر آن را شبه معنویت یا عرفان بنامیم ، عنوان ناچیزی نیست. در حوزه معنویت های نوظهور ، قانون جذب را یکی از جریان های معنوی می نامیم.

وی در ادامه با اشاره به گسترش این دیدگاه در جامعه مبنی بر اینکه تاکنون بیش از 250 کتاب در ترویج قانون جذب تالیف یا ترجمه شده است ، گفت: این فرضیه علاوه بر دو نام معروف آن “قانون جذب” و “عناوین مخفی دیگر به عنوان” فن آوری اندیشه “و” تجسم خلاق “، تعاریف مختلفی از آن وجود دارد ، از جمله راندا بیرن در کتاب” راز “، مهمترین کتاب قانون جذب:” شما همه چیز را به سمت خود جذب می کنید: مردم ، کار ، شرایط زندگی ، سلامتی ، ثروت ، بدهی ، خوشبختی ، اتومبیلی که در آن رانندگی می کنید و جامعه ای که در آن زندگی می کنید. مثل یک آهنربا ، همه اینها را به سمت خود جذب می کنید. هرچه فکر می کنید ، همان اتفاق می افتد. “تمام زندگی شما تجلی افکاری است که در ذهن شما جریان دارد.”

حجت الاسلام شریفی دوست با اشاره به شخصیت علمی وین دایر ، استاد مشهور روانشناسی و عرفان آمریکایی که کتاب “عرفان درمانی برای دردهای درمان نشده” است که به زبان فارسی در ایران منتشر شده است ، گفت: نقش تجسم ، مفهوم سازی ذهن و تمرکز بر تصاویر ذهنی در فرضیه جذب ، همانطور که وین دایر بیان می کند ، “اولین قدم برای فعال سازی قدرت ذهن تغییر تصاویر ذهنی است.” تمام وقایع زندگی با تجسم انسان سروکار دارد. هر دو آموزه های دینی و علم روانشناسی تأثیر اندیشه بر ذهن انسان را می پذیرند ، اما قانون جذب تأثیر اندیشه بر پدیده های خارجی و ارتباط ذهن با جهان خارج را در نظر می گیرد.

بیشتر بخوانید  اظهارات ضد ایرانی نخست وزیر جدید انگلیس

مدیرکل محتوای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرفداران قانون جذب استدلال می کنند که افکار بر پدیده های خارجی تأثیر می گذارد ، مانند تأثیر علت کامل در تأثیر آن و در واقع که آنها نوعی خلقت می شناسند. آنها فقط قانون جذب را صحیح ، م effectiveثر و م effectiveثر در زندگی می دانند و اعتقاد ندارند که سیستم اعتقادات بشری و نوع عمل آن نقشی دارد. علاوه بر رعایت قانون جذب عواقب حالت خوبه آنها به مواردی مانند پیشرفت در تحصیل ، بدست آوردن شغل مورد علاقه و افزایش درآمد ، ازدواج موفق ، افزایش آرامش روانی ، افزایش خلاقیت و غیره اعتقاد دارند.

وی به تولید اشاره کرد راز فیلم وی که توسط راندا بیرن در سال 2006 و گسترش آن در ایران و میزان تبلیغات این موضوع در کشور ما نوشته شده است ، گفت: “طرفداران قانون جذب آن را کشف علمی جدیدی می دانند و معتقدند واقعیت اصلی قانون جاذبه ذهن انسان در قلمرو اندیشه است. “این می تواند شما را به خواب بیندازد و به طور خلاصه ، قانون جذب تبدیل افکار به اشیا and و تبدیل افکار به اشیا است. به گفته آنها ، عمل به قانون جذب هنگامی مفید است که شخص علاوه بر اعتقاد به آن ، ، به خود انرژی مثبت می بخشد. و در رویا مشغول می شود ، و در گوشه ای با افکار خود تنها است.

* قانون جذب در اصل ریشه در قانون دارد شعبده بازي ایناهاش

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه افزود: پیروان قانون جذب دلایلی را برای اثبات ادعای خود آورده اند ، از جمله اعداد حساس ، اکتشافات در فیزیک کوانتوم ، تجربیات ادعا شده (مانند خانه و آزمون در فیلم راز) و قانون شباهت در جادوگری – حاصلخیزی زمین – علاوه بر هوش. “جهان و تأکید بر احساس مثبت. البته ، فیزیکدانان ادعای آنها و مهمترین دلیل را تأیید نمی کنند مستند اینها ادعاهایی است که در فیلم راز گفته شده و در واقعیت ثابت نشده است.

حجت الاسلام شریفی دوست افزود: در مورد دلیل قانون شباهت جالب است بدانید که کتابهای علمی نوشته شده در مورد تاریخ جادوگری توسط متفکران غربی ، برخی از قوانین جادوگری که نوشته شده است ، دقیقاً قانون جذب ما در مورد آنها بحث می شود. از جمله قانون تشابه ، که می گوید همه چیز مانند این جذب و ایجاد می کند. این قانون جدید نیست ، بسیار قدیمی است و درست نیست. در سحر و جادو دو قانون وجود دارد ، یکی توقف عمل (جادوی خنثی) و دیگری انجام عملی (جادوی مثبت) ، هر دو در قانون جذب هستند و قانون جذب در اصل ریشه در قانون جادو دارد. البته قانون جذب همراه با بیرون زدگی احساس مثبت ، که در قانون شباهت به جادو نیست ، در مورد شعور جهان نیز اعمال می شود. البته شعور همه موجودات ذکر شده در قرآن با بیان قانون جذب از شعور جهان ، زمین تا آسمانها متفاوت است.

بیشتر بخوانید  ببینید | بازیگر بچه مهندس به کجا رسیده است ؟

* جادو قدرت درونی معنوی انسان را از بین می برد

مدیرکل محتوای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اسلامی آزاد: جادو یکی از جذاب ترین و انگیزنده ترین ابزارها برای رقابت با دین است و در طول تاریخ جادوگران رقیب پیامبران الهی بوده اند و مبارزه با آنها رسالت پیامبران سحر و جادو امروزه نیز در آثار هنری فراوان است و آثاری مانند هری پاتر از جمله پرفروش ترین آثاری هستند که در آنها هیچ اثری از ابزارهای معنوی و ارتباط با خدا وجود ندارد ، بلکه فقط یک جادوی مقدس و راهگشا است. به دلیل طیف گسترده ای از این برنامه ها و انیمیشن ها ، متأسفانه این طرز تفکر در اکثر کودکان ریشه دوانده و جادوگری در جامعه رواج پیدا می کند ، اگرچه جادو گنجینه وجود انسان ، یعنی قدرت درونی معنوی انسان را از بین می برد.

* مفاهیم قرآنی با قانون جذب تفاوت دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به تفاوتهای آشکار بین سه موضوع شناخت درمانی ، اثبات گرایی و خود تلقینی با قانون جذب ، از مفاهیم و روایات قرآنی مستند پیروان اسلامی قانون جذب و یادداشت ها بحث می کند. : مفاهیمی مانند نماز ، پیشگویی و تطهیر ، اندیشه ، امنیت ، اعتماد به مصیبت ، شکرگذاری و حسن ظن به خداوند در تعالیم ناب اسلام با قانون جذب معانی و مفاهیم مختلفی دارند.

* در دین اسلام ، خداوند نبولایزر است ، اما در قانون جذب ، نبولایزر ذهن انسان است.

حجت الاسلام شریفی دوست با بیان تفاوت معنای نماز و پیشگویی اظهار داشت: در تعالیم دینی دعا توسط خداوند انجام می شود و در قانون جذب ، ذهن انسان نماینده و کارگر خدا بر روی زمین است. ، شرک آن روشن است. از نظر اسلام ، دعای بنده به درگاه خدا تواضع و خشوع است ، اما در قانون جذب تواضع معنایی ندارد که هرچه فرد با تقاضا و خواستاری بیشتری نسبت به جهان هستی داشته باشد ، فرد در موقعیت قدرت بهتری قرار می گیرد. .

* قانون جذب نماز نیست

وی افزود: آموزه های دینی در مورد آداب و آداب و معاشرت ، از جمله صحت ایمان و دعای بندگان خوب خدا ، که اغلب به اطاعت نزدیکتر تلقی می شوند ، معرفی شده است ، در حالی که قانون جذب این موارد را پیش بینی نمی کند و بر اصالت انسان تأکید می کند و قدرت خلاق در درون بنده و استجابت دعا. “وی تحقق خواسته ذهنی طلبكار را در نظر می گیرد. بنابراین ، با اشاره به این سه اختلاف ، روشن شد كه قانون جذب در حقیقت نماز نیست.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید در مورد توافق احتمالی بین بغداد و واشنگتن درباره یک مأموریت نظامی ایالات متحده

* علم پیشگویی برای چند نفر است

مدیرکل مطالب نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اسلامی آزاد با استناد به حدیث نبوی «تفالوا بلخیر تاجوه» از برخی دارندگان قانون جذب گفت: اگر این حدیث منسوب به پیامبر (ص) را بپذیریم )) ، داستان صحیح است (از آنجا که تشیع در منابع اصلی ذکر نشده است) ، فالگیری ، مانند علم تعبیر خواب و علم استخاره ، همان علمی است که خداوند به بندگان خاص خود اعطا می کند ، همانطور که قمی راوی به معنای جستجوی دانش در مورد حقیقت یک شی پذیرفته است ، بنابراین پیشگویی یک مهارت معنوی است که توسط برخی از بندگان استفاده می شود ، در حالی که پیروان قانون جذب بحث را علنی می کنند.

* قانون جذب دارای مشکلات عمده معرفتی و رفتاری است

در پایان این نشست علمی ، حجت الاسلام شریفی دوست در پاسخ به اظهارات برخی از اساتید و سوالات مطرح شده گفت: قانون جذب دارای مشکلات اساسی معرفتی و رفتاری است اما برخی از آنچه طرفداران آن می گویند درست است و ما قبولش کن ، اما نه از قبل فرضیات آنها و البته این موارد نکات جدیدی نیستند ، از جمله اینکه اگر شخصی هدف خاصی داشته باشد ، با پشتکار و برنامه ریزی می تواند به هدف خود برسد. یا اینکه علاقه زیاد به ایده آل و مطلوب منجر به تعیین اولویت نسبت به اهداف تعیین شده می شود و احتمال دستیابی به هدف را افزایش می دهد و …

* حقایق قانون جذب باید برای مردم توضیح داده شود

وی ادامه داد: دلیل گرایش برخی از افراد وابسته به آموزه های اسلامی به قانون جذب این است كه آنها آن را محصولی جدید می دانند و تصور می كنند جواب می دهد و راهگشا است اما از طرف دیگر به مذهبی تعلق دارند تعالیم و معارف اسلامی. “مجموع این دو برای تحقق قانون جذب ، اسلامی شده است. یعنی آنها نمی خواهند از دین خود دست بکشند و شهامت گفتن مشکلات قانون جذب را ندارند ، بنابراین قانون جذابیت به نوعی سازگار با اسلام و نادیده گرفتن مسائلی که یک کتاب مخفی و یک فیلم مخفی است. بنابراین دلیل اصلی این شانس خوش بینی در مورد محصولات وارداتی است و این باعث می شود که ما به تدریج به هنجارهای زندگی غربی متصل شویم و سرانجام نادیده بگیریم محتوای مذهبی در حالی که در متون دینی ما قانون جذب بهتری داریم.

شریفی داست در پاسخ به دانشجویانی که قانون جذب را پذیرفته و عملی کرده اند ، گفت: “ما باید حقایق قانون جذب را بگوییم ، حقایق آن را بگوییم و دروغ های آن را بگوییم” (که من در فصل 12 کتاب “قانون جذب و اسلام”). ما باید یک راه حل و یک تخلف ارائه دهیم. بهترین راه این است که منصفانه موجود را بپذیریم ، که البته خاص قانون جذب نیست و بحث در مورد آن با دانش آموز نواقص قانون. در سه زمینه رفتار ، دانش و پیامدهای اجتماعی جلب کند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید