تأکید آستان قدس بر نقش رسانه ها در اشاعه فرهنگ رضوی / اقدام رسانه ای حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) عاشورا را به ادامه ادامه داد


به گزارش خبرگزاری فارس ، مشهد به نقل از آستان نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) با حضور جمعی از مدیران ارشد رسانه و برندگان جشنواره مطابق با دستورالعمل های بهداشتی در ورزشگاه امام رضا (ع) جنگ جهانی امروز را جنگ رسانه ای با ابزار تبلیغات ، اخبار و مفهوم سازی و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت کار و تبلیغات رسانه ای خواند: رسانه مهمترین است ابزاری برای جنگ بین قدرتها و نیروهای بزرگ. آنها برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای رسانه ای استفاده می کنند.

تولیت آستان کد رضوی وی با اشاره به نقش بسیار م effectiveثر و حیاتی رسانه ها و تبلیغات در طول تاریخ ، گفت: “ابزار رسانه ها در طول زمان متفاوت بوده است ، اما در هر عصر و زمان همه جریان ها ، چه درست و چه غلط ، سعی کرده اند از ابزار استفاده کنند رسانه ها “

وی با بیان اینکه از رسانه ها به طور گسترده در نبردهای پیش از اسلام و پس از اسلام استفاده شده است ، گفت: جنگ صفین این جنگ حدود 18 ماه به طول انجامید و یکی از بی نظیرترین نبردهای اوایل اسلام بود. این جنگ دنیایی از درس را در دل خود جای داده است. در کنار رزمندگان و شمشیربازان ، بهترین شاعران به عنوان رسانه در این جنگ حضور داشتند ، زیرا این رسانه ها بودند که شمشیرهای خود را برای جنگ تیز می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی یکی از درخشان ترین مصادیق عملکرد رسانه ها را ماندگاری واقعه عاشورا می داند و می گوید: دشمن تصور می کرد بعد از ظهر عاشورا اسلام ناب نبوی و علوی در کربلا دفن می شود ، بنابراین از انجام هیچ جرمی دریغ نکرد. امروز این امر در داعش مشهود است ، اما اقدامات رسانه های باشکوه حضرت زینب (س) و حضرت زین العابدین (ع) عاشورا را ماندگار کرد.

بیشتر بخوانید  واکنش توئیتری به حضور بهادری جهرمی در دانشگاه علامه + عکس

آستان قدس رضوی افزود: کار رسانه ای حضرت زینب (سلام مردم) و امام سجاد (ع) چنان تأثیر عظیمی داشت که یزید ملعون که بنیانگذار کل است خباثت کمتر از 40 روز پس از این حادثه ، وی مجبور به حمل تبری شد که قدرت و نفوذ رسانه ها را نشان می داد.

وی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای تأثیرگذاری حداقل 5 میلیون زائر در سال ، اظهار داشت: تحقق این درخواست از مقام معظم رهبری را یکی از مأموریت های مهم خود می دانیم و برای دستیابی به آن نیاز داریم همکاری رسانه ها ، آستان قدس با همه امکانات در خدمت رسانه های کشور است و مدیریت برای تحقق این دستور از رسانه ها کمک می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت های رسانه ای آستان قدس در فضای مجازی و تلاش برای جذب حداکثر مخاطبان در این فضا اظهار داشت: طبق آمار ، منور رضوی سالانه حدود 30 میلیون نمازگزار دارد که در کل چندین سال است ، با توجه به اینکه تعداد زائران خارجی به 100 میلیون زائر می رسد ، بنابراین مخاطبان آستان قدس در فضای مجازی نیز باید تعدادی متناسب با این جمعیت از زائران باشند.

آستان قدس رضوی رضوی گفت: امام رضا (ع) در داستانی می فرماید: “خدا بنده را بیامرزد ، احکام ما را زنده کند” و به او گفت: او گفت: “دانش ما آموخته می شود و مردم می آموزند زیرا مردم این کار را نکردند سخنان خوب پیروان ما را بدانید “؛ خداوند کسی را که زنده می کند آرمان ما را بیامرزد ، و هنگامی که در مورد علت آنها سال می شود ، آنها می گویند ، “وقتی ما علوم ما را فرا بگیرند و آنها را به دیگران بیاموزند ، آرمان ما احیا می شود. “زیرا اگر مردم زیبایی سخنان ما را بدانند ، ما را دنبال خواهند کرد.”

بیشتر بخوانید  شیرجه بانوی شجاع هشتاد دو دوساله دزفولی در علی کله! + ویدیو

وی نقش رسانه ها در اشاعه فرهنگ رضوی و اسلامی در جامعه را كلیدی می داند و می افزاید: “اگر در بعضی موارد مشاهده شود كه فرهنگ رضوی در جامعه ما رو به زوال رفته است ، دلیل عدم معرفی صحیح آموزه ها است. و سخنان اهل بیت (ع). آنها در معرفی کلمات اهل بیت (ع) نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه در فعالیت های رسانه ای باید اصول جامعه شناسی و انسان شناسی در نظر گرفته شود ، گفت: مردم تشنه حقایق هستند و مکتب آل البیت (ع) پر از این حقایق است و بقا of شیعیان در طول تاریخ گواهی بر این است.

قدس رضوی رئیس آستان گفت: رسانه ها باید بهترین استفاده را از اقیانوس سرشار از دانش اهل بیت (ع) برای مشروعیت بخشیدن به سخنان معصومین (ع) ببرند.

انتهای پیام / 70068


دیدگاهتان را بنویسید