جشنواره بین المللی شعر غدیر در استان فارس برگزار می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، حجت الاسلام وحید احمدی با اشاره به فعالیت 12 کارگروه بنیاد غدیر فارس گفت: برنامه های اصلی این بنیاد در دهه امامت و ولایت و میلاد حضرت علی ((ع) برنامه ریزی و اجرا شده توسط اداره کل فرهنگ اسلامی و رهنمودهای فارس ، شامل 810 برنامه با 22 محور مشترک است.

وی با اشاره به شاخص ترین برنامه های این دهه گفت: “جشنواره بین المللی شعر غدیر یکی از مهمترین برنامه هایی است که دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی شعر غدیر روز یکشنبه به شیراز و 10 پایگاه در علوی اختصاص دارد ، تا نهج البلاغه را در توضیح دهید کلان شهر شیراز ایجاد شد ورزش از نظر حرفه ای ، این یکی از مهمترین برنامه های امروزی است که بصورت حضوری و بصورت مجازی انجام می شود.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس همچنین برپایی نمایشگاه غدیرولوژی ، جشنواره شعر ، خطبه غدیر و حفظ آن و حداکثر تغذیه 300000 دستگاه پرس برای امسال را از جمله برنامه های آن روزها دانست.

احمدی ادامه داد: وعده های غذایی در تمام نقاط فارس به ویژه در حومه شیراز و شهرهای استان برنامه ریزی شده است و سال گذشته 14 ازدواج توسط خیرین بنیاد تهیه شده و امسال نیز 14 ازدواج در طول برنامه ریزی کرده ایم. دهه استان. “

وی توزیع بسته های معیشتی و برگزاری جشن های غدیر در محله های فقیرنشین را از دیگر برنامه های این روزها عنوان و خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر ، پیاده روی تا حرم شاه چراغ همچنین برنامه ریزی شده است که در قالب 3 گروه و 3 محور ساخته شود.

بیشتر بخوانید  ریزش اونس جهانی قیمت سکه را تغییر نداد

به گفته احمدی ، برنامه های این حرم از روز عرفه آغاز شد و تا دو روز پس از دهه غدیر ، زمانی که سخنرانان برجسته ای دعوت شدند ، ادامه داشت. خواندن خطبه غدیر یکی از بزرگترین برنامه های این حرم است که این روزها اجرا می شود. از آقای عارف ، متولی حرم امام رضا (ع) به عنوان مداح برجسته دعوت شده است.

رئیس بنیاد غدیر فارس همچنین به رقابت واژه های استان به همراه تلاوت یک دقیقه ای آیات قرآن با موضوع ولایت و امام و حضرت علی اشاره کرد (ع)، از زمان رونمایی از کتاب سال ولایت و امام و مضمون غدیر ، مسابقه کتاب امیر کلام با توجه به سخنان کوتاه حضرت علیع)جشن خانه غدیر همچنین با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفرهای غذایی خانوادگی خبر داد.

وی گفت: برگزاری دوره آموزش تخصصی مربی غدیر به مدت 10 روز ، برگزاری مراسم جشن عید قربان تا غدیر شیراز و شهرها با بیش از 300 برنامه مختلف ، برگزاری 60 مسابقه با موضوعات مختلف ، فعالیت در فضای مجازی و استخدام كاركنان در فضای مجازی استان با تولید محتوای علمی ، ادبی و فرهنگی و حداكثر نشر و همچنین هشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب شعر بین المللی ، محبوبیت و آشنایی با خطبه غدیر ، خوشبختی و موکب های عمومی هیئت ها و مساجد از دیگر برنامه هایی است که برای این روزها طراحی شده است.

احمدی همچنین از برگزاری مراسم تکریم 110 نفر از سادات در این روزهای گرانقدر خبر داد و افزود: ایجاد نمایشگاه غدیرولوژی در 14 نقطه شیراز ، ویژه برنامه های کودک و نوجوان ، برنامه های رادیو و تلویزیون در رادیو و تلویزیون ، تهیه و تهیه جهیزیه و 3 این روزها 1300 بسته معیشتی علوی اجرا می شود و در این راستا نیروهای مسلح 21 برنامه آموزشی اساسی ، 5 برنامه ویژه معلمان ، دانش آموزان و فرهنگ ، توزیع 5000 خطبه غدیر ، 5000 پوستر و 5000 پرچم و تبلیغات را انجام می دهند. . جشن های ویژه برای محله های فقیرنشین در قالب 110 صندلی برای حمایت و جلب توجه به محله های فقیرنشین و همچنین اصناف ، فرودگاه ها و پایانه ها برنامه های قابل توجهی دارند.

بیشتر بخوانید  ساوت گیت: شب تلخی را در ومبلی گذراندیم

دیدگاهتان را بنویسید