ستاد صبر در سیستم قضایی آذربایجان شرقی ایجاد شد



حسین گوربانی روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد استان صبر با بیان اینکه این ستاد در واقع یک اقدام فرهنگی و مردمی است که بخشی از برنامه های دادگستری است ، افزود: به منظور اجرای و توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان با تلاش اداره كل دادگستري و ساير كارمندان قضايي اقدام كرده و ستاد صبر در مركز حل اختلاف و ستاد صبر در اين زمينه تشكيل شده است.

وی گفت: برای اجرای مصوبات ستاد صبر ، همه آژانس ها و سازمان ها باید افراد را به عنوان حافظ صلح معرفی کنند تا اختلافات مربوط به این بخش با کمک صلحبانان حل شود.

قربانی ادامه داد: صرف نظر از موقعیت مذهبی و سنتی صلح ، سازش و میانجیگری در کشور ، یکی از برنامه های قوه قضائیه در سند قطعنامه بحث مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی برای حل اختلافات است. “صبر می تواند بسیاری از مشکلات دستگاه قضایی را حل کند.

وی یادآور شد: با ایجاد ستاد صبر ، می توان با برنامه ریزی دقیق و مناسب با تمرکز بر اختلافات ، مراجعه افراد به دادگستری را کاهش داد.

قربانی با تأکید بر اینکه با ایجاد منشور صلح و سازش استان ، قربانی می تواند از ظرفیت ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی برای حل اختلافات استفاده کند ، اظهار داشت: در این راستا دادگستری آذربایجان شرقی به شدت به همکاری و تعامل نیاز دارد. تمام ادارات دولتی

وی وجود متحدان مسالمت آمیز همراه با قوه قضائیه را توانایی مناسبی برای ادارات و سازمان ها برای حل اختلافات می داند.

بیشتر بخوانید  نمونه سوالات ریاضی نهم خرداد ۱۴۰۱

رئیس مرکز توسعه اختلافات عدالت در آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم همراهی رسانه ها با توسعه فرهنگ صلح و سازش ، افزود: مردم باید با هماهنگی رسانه ها و سایر نهادها از مسائل حقوقی آگاهی داشته باشند و آشتی باید در جامعه صورت گیرد. “در غیر این صورت ما به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید