با توافق جریان اختلافات بین ایالات متحده و آلمان پایان یابد



ایالات متحده و آلمان توافق کرده اند که اگر روسیه از خط لوله استریم 2 برای آسیب رساندن به اوکراین یا سایر کشورهای اروپای شرقی استفاده کند ، صادرات انرژی از مسکو را محدود کنند.

به گزارش ایسنا ، توافق صورت گرفته بین مقامات ارشد آمریکایی و آلمانی که برای اولین بار توسط رویترز دوشنبه این هفته اعلام شد ، اختلاف طولانی مدت دو طرف بر سر خط لوله 11 میلیارد دلاری جریان 2 را حل خواهد کرد. ساخت 98٪ خط لوله که از دریای بالتیک عبور می کند و گاز را مستقیماً از آلمان به قطب شمال منتقل می کند ، به پایان رسیده است.

مقامات آمریکایی همچنان به مخالفت با این خط لوله ادامه می دهند اما می گویند این توافق احتمال استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاحی علیه اوکراین و سایر کشورهای منطقه را منتفی می داند.

منابع آگاه ادعا می کنند که آلمان توافق کرده است که در صورت اختلال در تأمین انرژی اوکراین از روسیه ، علاوه بر پیگیری تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو ، اقدامات ناشناخته ای را علیه روسیه انجام دهد ، اما جزئیات این اقدامات یا رفتار خاص روسیه که منجر به آنها هنوز بیان نشده است.

آلمان همچنین برای بهبود استقلال انرژی اوکراین ، صندوق یک میلیارد دلاری جدید وارد می کند که شامل سرمایه گذاری در هیدروژن سبز است. خط لوله Stream 2 برای دو برابر کردن ظرفیت روسیه برای صادرات گاز به آلمان به 110 میلیارد متر مکعب در سال طراحی شده است و عبور از اوکراین و عبور از دریای بالتیک باعث می شود که کشور از درآمد حمل و نقل گاز محروم شود. گازپروم روسیه به آرامی با شرکای غربی خود از جمله UniPer ، Wintershall ، Energie ، OMV و Shell در حال کار بر روی این پروژه است. اوکراین با این پروژه مخالف است و آن را ابزاری سیاسی برای محروم کردن درآمد ترانزیت از کشور می داند.

بیشتر بخوانید  لغو انتخابات 6 شورای شهر تهران به دلیل خرید و فروش آرا

گزارش های مربوط به این معامله در میان قانون گذاران آلمان و ایالات متحده جنجالی ایجاد کرده است. تد کروز ، سناتور جمهوری خواه گفت که این توافق یک پیروزی ژئوپلیتیک برای نسل ها برای پوتین و یک فاجعه برای ایالات متحده و متحدان آن خواهد بود. کروز و دیگر قانونگذاران ایالات متحده از بایدن به دلیل لغو تحریم های کنگره علیه خط لوله جریان 2 عصبانی هستند.

این توافق نامه در حال حاضر از از سرگیری تحریم ها علیه Nord Stream 2 و مدیر اجرایی آن جلوگیری می کند. بایدن در ماه مه تحریم ها را مسدود کرد تا دو طرف بتوانند درباره راه حل مذاکره کنند.

برخی از قانون گذاران آمریکایی اصلاحاتی را ارائه داده اند که مانع از جلوگیری از تحریم های دولت بایدن می شود ، اما نتیجه این تصمیم مشخص نیست.

مقامات آمریکایی سعی کرده اند به نمایندگان اطمینان دهند که دولت بایدن طبق قوانین ایالات متحده حق استفاده از تحریم ها را به صورت موردی دارد.

به گزارش رویترز ، در آلمان نیز اعضای ارشد حفاظت از سبز آلمان این معامله را کاهش تلخی در حفاظت از آب و هوا دانستند که به نفع ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و تضعیف اوکراین است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید