حمایت شدید ایران از کوبا در مبارزه با اقدامات غیرقانونی آمریکا – اخبار مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر نماینده ایران در سازمان ملل گفت جمهوری اسلامی ایران به شدت از مردم و دولت کوبا در مبارزه با اقدامات غیرقانونی آمریکا حمایت می کند.

مجید طحت روئنچی سفیر و نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل طی سخنرانی در جلسه فوق خارق العاده روز چهارشنبه ، سفیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ، با اشاره به خصومت خصمانه و تحریک آمیز زيز سیاست ایالات متحده در قبال کوبا به وضوح هنجارها و هنجارهای اساسی قانون را نقض می کند بین المللی و آنها حقوق بشر و دموکراسی را تضعیف می کنند. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت و همبستگی قاطع خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه با اقدامات آمریکا اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، به اقدامات یک جانبه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قوانین بین بین المللی وی با محکوم کردن منشور سازمان ملل گفت: “ایالات متحده چندین دهه تحریم های مختلف را علیه برخی کشورهای غیرمتعهد حتی در زمان غم و اندوه اعمال کرده است. خشمگین توزیع ویروس کرونا او اعمال و دشواری های مخرب را بر آنها تحمیل کرد. ایالات متحده با اعمال تحریم های شدید تجاری ، محدودیت های مالی ، مسدود کردن دارایی ، ممنوعیت سفر و سایر اقدامات با هدف تضعیف اراده و استقلال ملت ها ، به ویژه در مورد ایران طی 40 سال گذشته ، این روند را تسریع كرده است. صبح.

تخت روئنچی سرانجام ، نیاز به یافتن راه های بهتر برای اقدام قاطع در برابر فشار ایالات متحده بر دیگران و نقض قوانین بین آنها. بین المللی و وی بر قطعنامه های سازمان ملل تأکید کرد.

بیشتر بخوانید  سحر دولتشاهی عروس شد | اولین تصویر از سحر دولتشاهی و همسر معروفش

دیدگاهتان را بنویسید