چالش بدبختی یک پنجم بستری شدن در کرونر در کوم


سیامک محبی امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در کوم با بیان اینکه در حال حاضر 169 شهر قرمز ، 166 نارنجی و 113 شهر زرد در کشور وجود دارد گفت: متأسفانه هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت آبی تاج قرار ندارند. “

وی سپس به آمار واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 90 هزار دوز واکسن است ویروس کرونا به استان تزریق شد ، حدود 64000 دوز با مرحله اول و حدود 26000 دوز با دور دوم واکسیناسیون مرتبط بود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین به آمار تزریق بیش از 14000 دوز واکسن ایرانی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: باید گفت برخی تجمعات در مراکز واکسیناسیون طی روزهای اخیر به این دلیل است که برخی افراد درخواست می کنند تزریقات بدون ثبت نام در سیستم بهداشتی. بنابراین ، ما از مردم می خواهیم قبل از هر مراجعه در سیستم بهداشتی ثبت نام کنند تا بتوان برای آنها قرار ملاقات گذاشت.

محبی ظرفیت فعلی استان در واکسیناسیون علیه بیماری کرونر قلب را در حدود 4000 دوز تخمین زده و گفت که این تعداد می تواند به حدود 7000 دوز در روز افزایش یابد.

در همین زمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در حال حاضر به طور متوسط ​​6 تا 7 تیم تزریق واکسن در هر پایگاه واکسیناسیون یکپارچه در استان وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین در مورد درصد تزریق واکسن وارد شده به استان گفت: این تعداد حدود 60 درصد است و باید گفت که استان قم در پایین ترین استان های کشور است.

بیشتر بخوانید  کنفرانس مطبوعاتی آنلاین درباره وضعیت تولید و بازار خودرو در کلابهاوس آغاز شده است

در همان زمان ، وی سطح مطابقت با روش های بهداشتی را یادآوری کرد: اگرچه درصد انطباق با روش های بهداشتی در کوم بالاتر از متوسط ​​ملی است ، اما باید تشخیص داد که کاهش انطباق با روش های بهداشتی در سراسر کشور و درک در حومه شهر است واضح است.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به اینکه متوسط ​​بستری روزانه در قم به 496 بیمار رسیده است ، خاطرنشان کرد: یکی از چالش های امروز قم وخیم شدن بیش از یک پنجم بستری های کرونر است ، در حالی که باید بگوییم ورود استان است. قبل از اینکه از موج قبلی خارج شویم اتفاق افتاده است

محبی افزود: آخرین آمارها نشان می دهد تعداد مراجعه به 9 مرکز بهداشتی کوم در هفته گذشته به حدود 3200 مورد رسیده است ، در حالی که این تعداد در دو هفته گذشته حدود 2300 مورد بوده است.

وی با ابراز نگرانی در مورد افزایش تعداد مرگ عروق کرونر در کوم اذعان داشت: متأسفانه تعداد هفتگی و ثابت مرگ عروق کرونر در کوم از 11 به 31 مورد افزایش یافته است.

در همین حال ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیش بینی ما این است که روند صعودی بیماری کووید 19 حداقل تا دو هفته آینده ادامه یابد ، هرچند امیدواریم این پیش بینی محقق نشود.

محبی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ، هر هفته بیش از 11000 نمونه عروق کرونر در استان گرفته می شود گفت: از این تعداد ، بیش از 2700 مورد مثبت است.

وی گفت: متأسفانه با این درصد افزایش در نمونه ها ، شاهد افزایش 43 درصدی تعداد بیماران شناسایی شده در استان بودیم ، به این معنی که ویروس بین آنها سریعتر گسترش یافته است. مردم.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید صورت حساب‌های الکترونیکی سازمان مالیاتی

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین از تلاش برای مدیریت بیماران کرونر در استان به منظور پر نشدن تخت های بیمارستان خبر داد و تأکید کرد: در حال حاضر تنها 16 درصد بیماران کرونر شناسایی شده در استان بستری هستند.

انتهای پیام / 2258


دیدگاهتان را بنویسید