رئیسی: حمایت از حقوق بشر در قلب سیاست های ایران قرار دارد – اخبار پارلمان و دولت ایران – اخبار سیاسی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم طبق گفته کابینه رئیس جمهور تازه انتخاب شده ، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ، در تماس تلفنی نخست وزیر واتیکان ، کاردینال پترو پارولین ، عید قربان را به وی تبریک گفت و گفت که این بزرگترین عید سال مسلمانان است. می تواند به عنوان “روز تعامل بین ادیان ابراهیمی” به عنوان پایه ای برای مشورت و گفتگو بین ادیان تلقی شود.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه حمایت و دفاع از حقوق بشر در قلب سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران است ، گفت: “من معتقدم که طبق تعالیم ادیان ابراهیمی ، ایران و واتیکان باید در کنار مظلومین باشند. مردم. “جهان نیز علیه نیروهای ستمگر است.

رئیس جمهور منتخب بر اهمیت رایزنی و گفتگو بین ادیان ابراهیمی برای ایجاد صلح واقعی و صلح پایدار در جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مردم سالاری دینی از هرگونه تعامل و گفتگو بین ادیان ابراهیمی ، به ویژه مسیحیت استقبال می کند. .

رئیسی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در “حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغال صهیونیست ها” ، “حمایت از مردم یمن” و “جنگ با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه” و “حمایت از پیروان” از مسیح در عراق “” ریشه در اصول دینی ما در حمایت از حقوق بشر دارد.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه تلاش های سردار شهید سلیمانی برای مبارزه با تروریسم و ​​نجات جان مسلمانان و مسیحیان از چنگال تروریست های جنایتکار هرگز از صفحات تاریخ پاک نخواهد شد ، اظهار داشت: امروز دفاع از حقوق بشر باید اصلی ترین و مهمترین عامل این دفاع باشد. تمرکز بر همکاری و تعامل “در میان ادیان ابراهیمی ، از جمله اسلام و مسیحیت.

بیشتر بخوانید  بازنشستگان حساب خود را چک کنند/ جزییات واریزی جدید به حساب بازنشستگان

رئیسی تروریسم و ​​تحریم ها را دو ابزار نیروهای استکباری برای اعمال سیاست های ظالمانه توصیف کرد و گفت: تروریسم و ​​تحریم ها به عنوان دو قیچی در “نقض حقوق بشر” و “از بین رفتن وجود انسان” عمل می کنند و امروز ما پیرو ادیان هستیم. ابراهیمی ، ما وظیفه داریم برای مقابله با آنها همکاری کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اگر امروز وجود مقدس حضرت مسیح (ع) و پیامبر خاتم (ص) در میان ما بودند ، بدون شک در برابر ظلم و ستمگران ایستادگی می کردند ، گفت: راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ستمگران در واتیکان می توانند نقش مهمی در این امر داشته باشند.
رئیس جمهور منتخب همچنین موفقیت نخست وزیر واتیکان را تبریک گفت.

کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان نیز ریاست دکتر رئیسی را تبریک گفت و گفت: “من امیدوارم که در دوره شما شاهد بهبود و توسعه روابط دوستانه و سازنده بین تهران و واتیکان باشیم.”

نخست وزیر واتیکان با استقبال از سخنان دکتر رئیسی در مورد لزوم تعامل سازنده و گفتگو بین مذاهب ابراهیمی گفت: امروز ما وظیفه مهمی برای ایجاد صلح و ثبات در جهان داریم ، تا با همکاری یکدیگر شاهد ایجاد فضای آرام در جهان “اجازه دهید باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید