پوستر کنفرانس بررسی زبان و ادبیات فارسی / تأکید بر تقویت پایگاه های ادبی و فرهنگی افتتاح شد


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، در ابتدای مراسم افتتاحیه پوستر کنفرانس ، دبیر علمی همایش طرح مقدماتی و مراحل اجرای آن را توسط پژوهشگاه راز علم شهر ارائه کرد و افزود: موسسه سارا علم شهر و سه ماهه چند ماه پیش ، با کمک اساتید و اعضای تحقیق برای جلب توجه به فرهنگ و ادبیات در این منطقه ، آنها موفق شدند زمینه حرکت فرهنگی دیگری را فراهم کنند و به آن روی آورند.

غلامرضا خوش اقبال گفت: با توجه به اهمیت این موضوع ، تحقیقات بین رشته ای و کاربردی در زمینه زبان و ادبیات در اولویت است و برنامه ریزی منظمی داشته است و با توجه به اثر بخشی این موضوع ، مدیرکل فرهنگ اسلامی و استان روی فارس پذیرفته است. درخواست مituteسسه و در مورد همکاری آینده بحث شده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان فارس ، خانه کتاب و ادبیات ایران ، شورای توسعه زبان فارسی در وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی ، انجمن ترویج زبان فارسی و ادبیات ، واحد فارس ، مرکز آموزش فارسی زبانهای غیرفارسی فردوسی مشهد ، م Instituteسسه فرهنگی هنری قاصدک ، موسسه ویراویرست ، م andسسه فرهنگی و هنری کتاب آرای پارس ، م Instituteسسه جوان ، م Houseسسه انتشارات پارس نامه ، انتشارات برازمان و سایر مراکز علمی و فرهنگی طی چند روز آینده در این همکاری شرکت کرد. نامه های همکاری سایر سازمان ها و ادارات به دبیرخانه اضافه می شود.

مدیر کل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی استان فارس اعلام کرد: زبان و ادبیات فارسی یک هویت واقعی و ناب است ، که در آن زمان و حملات بیگانگان برای تغییر و از بین بردن هویت و فرهنگ ایران ، ما نیز باید تقویت کنیم ادبی و نقش م moreثرتری در این زمینه دارند و همین نوع کنفرانس ها هستند که می توانند زمینه غرور فرهنگی و اهمیت ادبیات را در مسیر صحیح علمی فراهم کنند و مسیر را برای آینده آسان کنند.

بیشتر بخوانید  رازهای پنهان در پوست نارنگی که تا امروز نمی‌دانستید

صابر سهرابی افزود: از امروز شورای توسعه زبان فارسی در وزارت فرهنگ تمام تلاش خود را برای محافظت از زبان فارسی به کار گرفته است تا اصناف بتوانند از این منظره ادبی لذت ببرند. کنفرانس علمی تحقیقات میان رشته ای و کاربردی که توسط پژوهشگاه راز علم شهر برگزار می شود ، فارس را در راهروی عشق به ادبیات و فرهنگ های دیگر قرار می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: بدون شک با همراهی و همدلی دانشگاهیان و بدنسازان دوست داشتنی و عاشق ادبیات و فرهنگ این کنفرانس مثمر ثمر خواهند بود و مجموعه مقالات این کنفرانس در زمان مناسب منتشر و در دسترس خواهد بود.

در این کنفرانس ، اعضای تحقیق زیر شامل ایوب دهقانکار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) به عنوان دبیر کمیته علمی آموزش زبان های خارجی ، احسان قابل (مدیر همکاری های علمی و بین المللی و دانشجویان غیرایرانی فردوسی) هستند. دانشگاه در مشهد) به عنوان دبیر کمیته محمد هادی فلاحی (عضو دانشکده مرکز منطقه ای و علوم اطلاعاتی فارس) دبیر کمیته علمی زبانشناسی علی امینی (عضو دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز ) دبیر کمیته علمی زبان و ادبیات فارسی حسین حسین افراسیابیان دبیر اجرایی همایش و غلامرضا خوش اقبال به عنوان دبیر علمی کنفرانس منصوب شدند.

در جای دیگر مراسم بیانیه ایوب دهگانکار ، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به شرح زیر قرائت شد:

استاد فقید دکتر عبدالحسین زرین کوب در اولین کنگره مطالعات فارسی به یک لحظه دقیق و مهم اشاره کرد: “… هر ایرانی دیگر از هر نقطه و هر شهر و هدیه نیمی از وجود او فارسی است [متعلق به استان فارس] و هیچ لری ، کرد ، بلوچ ، مازندرانی ، تبریزی ، سیستانی یا کرمانی وجود ندارد که هر چقدر به شهر و کشور خود تعلق داشته باشند ، پارسی خوانده می شوند. [اهل استان فارس] “در شادی و غم فارسی احساس خوشبختی و ناراحتی نکنید.” در این سخنرانی ، اهمیت استانهای فارس و شیراز هم از نظر تاریخی و هم از منظر فرهنگی بیان می شود. در واقع شیراز در طول تاریخ غنی خود نمادی از شعر ایران بوده و همیشه مورد علاقه و احترام نویسندگان بوده است.

بیشتر بخوانید  منصوریان: من کاملاً از بازیکنانم عقب هستم / حتی تحت فشار شما باید واقعیت را بگویید

شناخت زمان حال ، شناخت اهمیت و تأثیر زبان و ادبیات در پیشبرد راهبردهای فرهنگی ، مسئولان فرهنگی استان فارس را بر آن داشت تا با برگزاری همایشی با عنوان “تحقیقات بین رشته ای و کاربردی در زبان و به واقع” توجه بیشتری به این دو شاخه مهم علمی داشته باشند. ، درک و به کارگیری این دو مفهوم امور جامعه را بهبود می بخشد. از آنجا که زبان عامل ارتباط و دانش بین اعضای جامعه و جوامع دیگر است ؛ ادبیات همچنین از لایه های پنهان و قابل مشاهده زندگی ما صحبت می کند. شناخت مناسب این دو باعث افزایش اعتبار در بین افراد جامعه و همچنین کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

موسسه خانه کتاب و ادبیات در ایران ، با درک اهمیت این دو ، همیشه درگیر پروژه های مشابه بوده و همچنین برای شناخت آنها با نهادهای مختلف همکاری نزدیک داشته است. وی در این م ،سسه ، با برگزاری جلسات منظم ادبی و نقد و بررسی کتاب ، سعی در بهبود کیفیت تحقیقات در زمینه های مختلف ، به ویژه تحقیقات زبانی و تحقیقات ادبی دارد.

در واقع ، با هم اندیشی و برگزاری چنین همایش هایی ، فرصت ارائه آخرین دستاوردهای علمی میهن پرستانه و جهانی و همچنین استعدادهای جدید و قدرتمند فراهم می شود. امروز بیش از هر زمان دیگری ، ما به درک صحیحی از آموزش زبان ، چه در سطح ملی و چه در خارج ، نیاز داریم.

با دستیابی سریع به نوآوری های نرم افزاری و سخت افزاری در دنیای رایانه ها و فضای مجازی ، مسئله زبان و کاربرد مناسب آن به یکی از مشکلات متخصصان تبدیل شده است. انتخاب راه حل مناسب و کاوش در ابزارها و نحوه استفاده از این زبان در حالی که جوانان امروزه از آن در فضای مجازی استفاده می کنند ، یکی از چالش های پیش رو است.

بیشتر بخوانید  60 کارخانه تولید کاغذ تفاله در استان زنجان وجود دارد - اخبار مهر اخبار ایران و جهان

امیدواریم بتوانیم با هم فکری و طرح موضوعات در یک زمینه تاریخی و جدید ، گامی به جلو برداریم. خانه كتاب و ادبيات ايران هميشه آماده است تا زمينه تعارض انديشه ها و تحقق انديشه هاي جديد ، فضايي را براي گفتگو و ارائه نظرات متفاوت تحقق بخشد. امیدواریم با همکاری و پشتیبانی اندیشمندان بتوانیم از زبان فاخر فارسی دفاع کنیم.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید