شهرام مکری به عنوان داور در بخش افق های جشنواره فیلم ونیز داور شد


به گزارش ایرنا ، هشتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز در سپتامبر سال جاری (1400) و جون هو جوان کارگردان فیلم کره ای زاویه برنده اسکار این اثر ریاست هیئت داوران این جشنواره را بر عهده خواهد داشت.

آخرین اخبار این رویداد معتبر سینمایی لیست سایر داوران بخش مسابقه و سایر بخشهای جشنواره را اعلام کرد.

با توجه به این کلوئی ژائو امسال با این فیلم کارگردانی شده است سرزمین آوارگان کنار ، او اسکار گرفت مادر خدا افیرا (بازیگر بندتا) ، سینتیا آروو بازیگر بریتانیایی ، سارا گادون بازیگر و تهیه کننده کانادایی ، ساوریو گوستانزا کارگردان ایتالیایی و الكساندر نانائو ك.مستند کلکته از رومانی ، هیئت منصفه به ریاست یونگ جون هو انجام می شود.

شهرام مکری به عنوان داور در بخش افق های جشنواره فیلم ونیز داور شد

اما در قسمت افق های جشنواره فیلم ونیز شهرام مکری کارگردان برجسته و فیلمبردار مشهور کشورمان به عنوان داور در صحنه بین المللی حضور دارد. ماکری برای این فیلم مقدم است ماهی و گربه از این بخش – مناطق – برنده جایزه ویژه جشنواره فیلم ونیز شدند.

یاسمیلا زبانیچ کارگردان فیلم کجا میری آیدا؟ وی رئیس جشنواره فیلم ونیز است. علاوه بر Zbanic؛ نادیا ترانوا نویسنده ایتالیایی و جاش سیگل همچنین مدیر بخش فیلم موزه هنرهای معاصر نیویورک نیز حضور داشت.

شهرام مکری به عنوان داور در بخش افق های جشنواره فیلم ونیز داور شد

به گزارش ایرنا ، در سال 2020 جشنواره فیلم ونیز اولین و تنها رویداد مهم سینمایی بین المللی است که از زمان ابتلا به بیماری همه گیر Covid-19 به دلیل لغو جشنواره های مهم سینمایی مانند کن و ترایبکا به صورت فیزیکی برگزار می شود. این رویداد سپتامبر گذشته (سپتامبر 2016) ، قبل از شروع موج دوم بیماری عروق کرونر قلب ، و داوران مسابقه بین المللی ریاست جمهوری برگزار شد کیت بلانشت این بازیگر استرالیایی برنده جایزه شیر طلایی بهترین فیلم برای سرزمین آوارگان به کارگردانی کلیه ژائو شد.

بیشتر بخوانید  برندگان جشنواره استانی صدا و ملودی محلی در کوهرنگ معرفی شدند

ونیز ، قدیمی ترین جشنواره فیلم جهان ، در سالهای اخیر به ویترین فیلم های نمایش داده شده در فصل جوایز فیلم هالیوود تبدیل شده است. جاذبه ، بردمن ، لا لا لند ، سه بیلبورد خارج از ابینگ ، میسوری ، ریچ ، مینیون ، شکل آب ، ستاره متولد و جوکر آنها از جمله فیلم هایی هستند که در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمدند و سپس در فصل موفق جوایز فیلم ظاهر شدند.

هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز از 1 تا 11 سپتامبر (10 تا 20 سپتامبر 1400) برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید