کمبود و گرانی بازار تلفن را تهدید می کند


جلسه “ممنوعیت واردات ، حمایت یا سو abuse استفاده از حقوق مصرف کننده شیائومی” بصورت آنلاین برگزار شد. امیر ایشاکی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در این نشست با اشاره به شرایط تحریم در ایران و مشکلات واردات گفت: “ما در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم و بازرگانان سعی دارند تحریم ها و فشارهای مختلف را دور بزنند و هزینه های مختلفی را خرج کنند. زمان و ارتباطات “برای تهیه و واردات کالاهای سیار از کشورهای مختلف. هر شرکت تلفن همراه استراتژی خاص خود را دارد ، اما اکنون به دلیل تحریم ها امکان برقراری ارتباط با این شرکت ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گوشی های شیائومی توسط شرکت های مختلفی تولید شده و به ایران روی آورده اند و ما نمی توانیم با سازندگان آنها تماس بگیریم ، افزود: مشکل شماره های اضطراری فقط مربوط به برند شیائومی نیست بلکه تاکنون با مارک های هواوی ، سامسونگ و حتی نوکیا ارتباط دارد. . “با تماس با شرکت ها ، مشکلات را برطرف کردیم ، اما در مورد شیائومی ، به دلیل استفاده از قطعاتی که در داخل دستگاه ها استفاده می شود و معمولاً آمریکایی هستند ، فروش این کالاها به ایران عمدتا مشمول تحریم است ، این احتمال وجود دارد امکان پذیر نیست و مشکل حل نشده است.

شیائومی مورد توجه جهانی قرار گرفت

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به سهم قابل توجه برند شیائومی گفت: “ما در مورد کالایی صحبت می کنیم که بخاطر کیفیت محصولی که تولید می کند و به روز است ، در سراسر جهان مورد تقاضا است. و مقرون به صرفه این واضح است. در ایران ، سهم بازار در دو سال گذشته از 5 به 10 درصد به سهم سالانه نزدیک به 30 درصد رسیده است و حتی در ماه ژوئن نیز تقریبا 40 درصد از سهم بازار است. هر دو معتقدیم که مصرف کنندگان ایرانی حق استفاده از این خدمات و استفاده از تلفن های ارزان قیمت را دارند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: در شرایطی که زمزمه های لغو تحریم ها و تا زمان تشکیل دولت جدید وجود دارد ، ممکن است در ماه های آینده برقراری تماس های جدید و حل مشکل با تولیدکنندگان شیائومی امکان پذیر باشد. پیشنهاد ما این بود که با راه حل های مناسب ، جلوی واردات گرفته نشود ، زیرا عواقب زیادی از جمله افزایش قیمت ها دارد. اکنون افراد می توانند محصولی با قیمت مناسب و مشخصات فنی تهیه کنند که اگر بخواهند از مارک های دیگر تهیه کنند ، ممکن است مجبور شوند 30٪ قیمت بالاتری بگیرند و هزینه بیشتری بپردازند و در شرایطی که ما در آستانه گشودن هستیم مدارس، سفارش بازار در حال خراب شدن است.

بیشتر بخوانید  نکونام: نمی دانم آیا در فولاد به کار خود ادامه خواهم داد یا عملکردم تدافعی است - اخبار فوتبال ایران - خبر ورزشی تسنیم

وی افزود: باید راه حلی در نظر گرفته شود که به درخواست سازمانهای دولتی رسیدگی کند و به نفع مردم باشد. ما همچنین چند پیشنهاد خاص داشتیم. ما قصد داشتیم این مشکلات را با مکالمه با اپراتورهایی که شماره گیری را به شماره های اضطراری هدایت می کنند ، یا با اطلاع از طریق دستگاه های خود در هنگام فروش ، یا با استفاده از ظرفیت سیستم وابسته برای حل این مشکل به کاربر اطلاع دهیم که دستگاه خود را می شناسد. راهی برای شماره گیری شماره های اضطراری.

شیائومی سهم بالایی از بازار ایران را در اختیار دارد

همچنین حسین گاروی ، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل ، با اشاره به ممنوعیت واردات مارک های مختلف تلفن گفت: “در حال حاضر واردات کلیه محصولات شیائومی متوقف نشده است اما تا 40٪ از کل واردات شیائومی تحت تأثیر قرار می گیرد. . نه شیائومی ، ریل می ، اوپو نوکیا این مشکل را دارند ، اما شیائومی به دلیل سهم بالای بازار مورد توجه قرار می گیرد.

وی با تأکید بر رشد واردات شیائومی گفت: “از ابتدای آوریل تا ژوئن با افزایش شانس نسبت به شیائومی روبرو شدیم. در آوریل 1400 978 هزار کالا ، در مه یک میلیون و 310 هزار کالا و در ژوئن یک میلیون و 980 هزار کالا وارد شد. تلفن های شیائومی هر ماه وارد کشور می شوند که بالغ بر 225 میلیون دلار در آوریل ، 276 میلیون دلار در ماه مه و 453 میلیون دلار در ماه ژوئن است. سهم تلفن های کاربردی (تلفن های غیر هوشمند) از این مقدار حدود یک درصد است و بیشترین مبلغ متعلق به تلفن های هوشمند است.

کمبود و گرانی بازار تلفن را تهدید می کند

ارزش واردات شیائومی برای اولین بار از سامسونگ پیشی گرفت

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به گوشی های فعال شده در این مدت ، ادامه داد: 921 هزار گوشی در ماه آوریل ، یک میلیون و 370 هزار گوشی در اردیبهشت و یک میلیون و 640 هزار گوشی در خرداد فعال شدند. همچنین ، توسط مارک وارد شده ، در ماه مه حدود 681 هزار گوشی و در ماه ژوئن 855 هزار گوشی ، 389 هزار گوشی در ماه مه از برند شیائومی و در ژوئن 812 هزار گوشی وارد شده است. 49000 گوشی اپل در ماه مه و 62000 گوشی در ماه ژوئن وارد کشور شد.

به گفته وی ، در ماه مه 13000 و در ماه ژوئن 9000 از مارک هواوی وارد شده است. این آمار نشان می دهد که واردات شیائومی در این کشور افزایش یافته و در ماه ژوئن به 812 هزار گوشی رسیده است. ماه گذشته ، شیائومی برای اولین بار از نظر ارزش از سامسونگ پیشی گرفت و در ماه ژوئن 45 درصد از ارزش واردات تلفن های هوشمند شیائومی بودر را به خود اختصاص داد ، در حالی که سامسونگ 35 درصد و مارک های دیگر 1 درصد از بازار را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید  این 5 کشور بیشترین مدال را در تاریخ المپیک به دست آورده‌اند + اینفوگرافیک

غروی با بیان اینکه مدل های دیگر ممنوع شده اند اما سهم بازار کمی دارند و شیائومی سهم بیشتری در بازار دارد ، افزود: ما برای حل این مشکل با مارک هایی مانند سامسونگ ، هواوی و نوکیا تماس گرفته ایم اما با شیائومی به دلیل عدم وجود In ما در بازار ایران مکاتبات غیر رسمی داریم و تعامل نداریم. از طرف دیگر ، واردات سامسونگ از نظر عرضه تلفن وضعیت خوبی ندارد و اگر ممنوعیت واردات مارک های دیگر به ویژه ممنوعیت واردات شیائومی با این سهم بازار باشد ، بازار و اصناف ما را تحت الشعاع قرار می دهد. مصرف کنندگان و فرصت ها را متحمل خواهد شد. موارد زیادی برای نقض تنظیم بازار وجود دارد.

وی با تأکید بر احتمال کمبود کالا در صورت ادامه شرایط ممنوعیت واردات ، گفت: اصطلاحی در بازار وجود دارد به نام WSO و آمار تعداد کالاهایی را که برای چند هفته در بازار باقی مانده نشان می دهد. ما در حال حاضر پنج هفته موجودی برای شیائومی و سامسونگ داریم ، مارک های پرفروش در بازار خود و محبوب بین مصرف کنندگان. در صورت ادامه این ممنوعیت ها ، نظم بازار نقض می شود. وقتی سامسونگ سهام کافی به عنوان سهم عمده بازار را نداشته باشد ، در صورت ادامه ممنوعیت ترخیص کالا از گمرک برای مارک های دیگر ، بازار دچار مشکل خواهد شد.

راه حل هایی برای حل مشکل تماس با شماره های اضطراری ارائه شد

رضا گوربانی ، رئیس کمیسیون تنظیم بازار واردکنندگان موبایل ، گفت که تماس با شماره های اضطراری مسئله مهمی است. “راه حل هایی برای حل این مشکل موجود است. پیشنهاد ما این بود که به جای گرفتن شماره اضطراری مانند 110 ،” بعد از 110 دکمه plus را بزنید. اما کسی که در شرایط بحرانی است ممکن است در حال حاضر این راه حل را نداند. بنابراین ، مانند آموزش رجیستری ، پیشنهاد شد که این تصمیم ابتدا روی جعبه تلفن های سیستم شریک نوشته شود و واردکنندگان ملزم به انجام این کار شوند. اما این پیشنهاد یا اینکه سیستم شریک موضوع را مطلع می کند مورد توجه قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید  فیلم/ آخرین وضعیت کرونا در شهر‌های استان تهران

وی با بیان اینکه نظر تنظیم کننده این است که یک پچ بنویسد که برای این کار قابل استفاده باشد ، گفت: پچ به معنی نصب یک برنامه بر روی تلفن است و به کاربر اجازه می دهد هنگام شماره گیری شماره اضطراری به طور خودکار شماره های اضطراری را شماره گیری کند. اما در حال حاضر به دلیل سطح مختلف امنیت و پردازنده های قدرتمند تلفن ها این امکان وجود ندارد. با توجه به تحریم ها و عدم امکان برقراری ارتباط با شرکت هایی که نرم افزار را برای این مدل تلفن می نویسند ، نوشتن وصله ای که اجازه این تغییر جزئی را بدهد ، امکان پذیر نیست.

یکی از اعضای انجمن واردکنندگان موبایل ادامه داد: “ما فرض می کنیم که این دسترسی اعطا می شود ، اما کدام مشتری موافقت می کند قفل دستگاه خود را باز کند و یک پچ نرم افزاری قبل از اعطای آن نصب کند؟” از طرف دیگر ، تلفن همراه یک وسیله شخصی است و امنیت آن یکی از ارکان مهم است و نصب پچ بر روی تلفن جرم قانونی است. زیرا اگر بدون اطلاع خریدار ، پچ را روی گوشی نصب کنید ، می تواند منجر به هک شدن گوشی و ویژگی های امنیتی و دسترسی به اطلاعات شخصی شود. بنابراین ، تصمیم درخواست شده توسط تنظیم کننده برای نصب پچ به دلایل فنی و قانونی امکان پذیر نیست.

قربانی خاطرنشان کرد: البته ما این کار را از طرف شرکت های مادر ادامه می دهیم و جلسه غیر رسمی با آنها داشتیم. زیرا شیائومی نمی خواهد از بازار ایران محروم شود اما از تحریم می ترسد. سهم شیائومی از بازار ایران از 3٪ در آوریل 1999 به 40٪ در ژوئن 1400 افزایش یافت و آنها نمی خواهند بازار را از دست بدهند ، اما آنها نمی خواهند به طور مستقیم همکاری کنند و ما باید ببینیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم. اما درخواست ما از مقامات و کارمندان در ایران این است که بستری در وزارت ارتباطات از طریق زیرساخت ها و اپراتورها فراهم کنند تا کاربر از برخی مدل های محبوب تلفن همراه که مورد استقبال قرار می گیرند و از فناوری مدرن و ارزان قیمت استفاده می کنند ، محروم نشود. کالاهایی با قیمت بالا بخرید که ممکن است کیفیت خیلی بالاتری نداشته باشند.

223227

دیدگاهتان را بنویسید