جمعه از سرپلذهاب: عید قربان روز دستگیری فقرا است



به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مصطفی عسگری روز چهارشنبه در مراسم خطبه های نماز عید قربان ضمن خوش آمدگویی به خطبه های عید قربان اظهار داشت: عید قربان روز اطاعت و اطاعت از خدا و روز پاداش مrsمنان واقعی است و در این اسلام بزرگ عید خدا دعای مrsمنان را اجابت می کند. “

وی گفت: فرد در روز عید قربان هوای نفس خود را فدا می کند تا از اسارت شیطان فرار کند و تقوا ، خیرات ، احسان و خدمت به مردم را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

امام موقت از سرپل ذهاب روز جمعه گفت: پیامبر اسلام (صلح مردم) در روز عید قربان خطبه ای ایراد کرد که در آن عید قربان را روز نماز و یک نماز می دانست. روز قربانی خدا و گفت: خداوند دعای آن روز را مستجاب می کند.

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: تغذیه نیازمندان و مستمندان با گوشت قربانی پاداش بزرگی دارد و در احادیث آمده است که خداوند عید قربان را ترک نکرد تا ما به فکر فقرا باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ، اهمیت توصیه و موعظه به مردم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشاوره و مشاوره برای مردم بسیار مفید است و بهترین خطبه ها در آیات و روایات قرآنی پیامبر (صلی الله علیه وآله) وارد شده است. او) و امامان معصوم (ع).

حجالاسلام عسگری افزود: انسان همیشه در معرض خطر انحراف از مسیر صحیح است ، بنابراین همیشه به نصیحت و موعظه احتیاج دارد تا از مسیر درست خارج نشود و اگر انحراف را شروع کند ، به سرعت به مسیر اصلی برمی گردد.

بیشتر بخوانید  آزمون تاج ایران برای دوندگان المپیک مثبت بود

امام جمعه میانی از سرپلذهاب تأکید کرد: برای فرار از هوای روح سه راه وجود دارد ، راه اول روزه های مستحبی است که قلعه ای در برابر روح است ، راه دوم بیدار ماندن در شب و انجام عبادت و دعا با خدا در نیمه شب. و احکام بسیاری به او داده شده است ، و راه سوم احساس و درک فقر در خود نسبت به خدای متعال است ، به طوری که فرد احساس کند بدون عنایت خداوند نمی تواند به لحظه ای برسد.

نماز عید قربان مطابق با پروتکل های بهداشتی در جوار مقبره احمد بن اسحق (ره) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید