ساکر جبارین معاون رهبر حماس در کرانه باختری شد



یک منبع فلسطینی از انتخاب ساچر جبارین به عنوان معاون جنبش حماس در کرانه باختری برای دوره فعلی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، یک منبع آگاه فلسطینی ، که نخواست نامش فاش شود ، در مصاحبه با آژانس آناتولی ترکیه فاش کرد که رهبری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ساهر جبارین 53 ساله را به عنوان معاون خود در منطقه ساحل غربی برای دوره فعلی از سال 2021 تا 2025 انتخاب شده است.

با انتخاب جبارین ، حماس رهبران سه منطقه خود – نوار غزه ، کرانه باختری و فراتر از فلسطین – و معاونان آنها را انتخاب کرد و تنها انتخاب رئیس دفتر سیاسی خود ، رهبری عالی جنبش را ترک کرد.

جبارین ، از شهر سلفی کرانه باختری ، یکی از بزرگترین رهبران و بنیانگذاران گردانهای القسام ، شاخه نظامی حماس در کرانه باختری است.

وی طی نخستین انتفاضه فلسطین در سال 1987 و پس از مسئولیت چندین عملیات نظامی علیه تل آویو در دهه 1990 توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد.

رژیم صهیونیستی وی را در سال 1993 در سن 35 سالگی دستگیر و به حبس ابد محکوم کرد ، اما وی در سال 2011 طی توافق نامه تبادل زندانی از زندان آزاد و به خارج از فلسطین تبعید شد.

در 10 مارس ، یحیی الصنور به عنوان رهبر حماس در غزه انتخاب شد و در 12 آوریل ، خالد مشعل به عنوان رهبر جنبش خارج از فلسطین و موسی ابومرزوک به عنوان معاون وی منصوب شدند.

همچنین در 4 ژوئیه ، صالح الاروری به عنوان رهبر جنبش کرانه باختری انتخاب شد.

بیشتر بخوانید  کنترل 140 راس دام قاچاق در لرستان

در انتخابات حماس ، که در 18 فوریه گذشته آغاز شد ، انتخاب رئیس دفتر سیاسی این جنبش همچنان باقی است ، انتخابات برای پستی که اسماعیل هانی از سال 2017 در آن کار می کند ، باید طی چند هفته آینده برگزار شود.

حماس به دلیل نگرانی های امنیتی از سوی اسرائیل ، انتخابات میان دوره ای مخفی خود را هر چهار سال یکبار برگزار می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید