نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی برگزار شد



نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه عید قربان گفت: امروز عید بندگی و پرستش خداست و خداوند عیدی را بر بنده خود قرار داده است که به اوج عبادت رسیده است. “
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: مردم در روز عرف در صحرای عرفات با خدای خود دعا کردند و برای محبت امام حسین (ع) دعا کردند و به اوج عبادت و بندگی خدا رسیدند و خداوند او را بیامرزد. نوکر در کربان بایرام. او مقام قربت با خدا را در نظر گرفت
وی ادامه داد: در مورد عظمت خداوند اگر به امنیت و ایمان برسیم دیگر مرتکب گناه و نافرمانی نمی شویم و کسی که به مقام امنیت و ایمان برسد بنده خدا می شود.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قیام 20 تیر ماه 68 به رهبری آیت الله کاشانی گفت: در این قیام اگرچه مردم علیه استعمار نجس انگلیس بیرون آمدند اما به دنبال اشتباهاتی که در کودتا از 28 اوت. روابط با ایالات متحده با روابط انگلیس جایگزین شد و رژیم شاهنشاهی مردم را کشت و خون ریخت.
علم الهدی افزود: تاریخ نشان می دهد که در پایداری و خصومت آمریكا نمی توان تردید كرد و اعتماد به آمریكا و استكبار م notثر نیست ، چرا كه مشكل امروز ما توجه به تاریخ كشور به ویژه در بین نسل جوان.
وی ادامه داد: امروز ما به مردم افغانستان تبریک می گوییم که 30 سال بعد موفق شده اند ایالات متحده را از کشور خود بیرون کنند و آنها را از خانه و زندگی خود ریشه کن کنند.
سخنگوی خراسان رضوی ، رهبر ارشد استان ، گفت: “افغان ها نشان داده اند که نمی توانند اشغال شوند و شجاعت غیرتمندانه مردان و زنان در آن کشور ، ایالات متحده و سربازانش را به سمت تخلیه کشور سوق داده است.
علم الهدی ابراز امیدواری کرد که این ملت غیور با قطع دست ایالات متحده از کشور خود و بیرون راندن استکبار از سرزمین خود ، دست در دست عشق ، صلح و آرامش زندگی کنند و صلح کامل در افغانستان برقرار شود . به سینه برادر افغان خود دست نزنید.

بیشتر بخوانید  چرا تلاش دولت‌ها برای خلق هوش مصنوعی به شکست می‌انجامد؟ | ازکارافتاده

دیدگاهتان را بنویسید