تقویت امنیت سایبری خطوط لوله نفت و گاز آمریکایی ضروری بود



وزارت امنیت داخلی ایالات متحده بخشنامه امنیتی جدیدی را صادر کرده است که مالکان و بهره برداران خطوط لوله انتقال گاز و گاز را ملزم به محافظت بیشتر در برابر حملات سایبری می کند.

به گزارش ایسنا ، این دومین دستورالعمل امنیتی صادر شده از سوی وزارت حمل و نقل وزارت کشور پس از حمله باج افزار به سیستم سوخت گیری خط لوله استعماری دو ماه پیش است.

حمله باج افزار به شبکه رایانه ای Colonial Pipeline در اوایل ماه مه ، این شرکت را مجبور کرد شبکه خط لوله خود را که سوخت شرق شرق ایالات متحده را تأمین می کند ، به مدت پنج روز تعطیل کند. حمله سایبری و به دنبال آن بسته شدن خط لوله اصلی سواحل شرقی ایالات متحده منجر به کمبود سوخت و افزایش شدید قیمت بنزین شد. متوسط ​​قیمت هر گالن بنزین در ایالات متحده تا 13 مه به سه دلار و دو سنت رسیده است که از سال 2014 بی سابقه بوده است.

آخرین بخشنامه امنیتی دولت ایالات متحده ، صاحبان و مجریان خطوط لوله انتقال گاز و نفت را که به عنوان زیرساخت های حساس شناخته می شوند ، ملزم می کند اقدامات ویژه ای را برای محافظت در برابر حملات باج افزار و سایر تهدیدات سیستم های فناوری اطلاعات و فناوری خود انجام دهند. طراحی معماری امنیت سایبری آنها.

دستورالعمل اصلی امنیتی مه 2021 ، صاحبان و مجریان خطوط انتقال نفت و گاز را ملزم به گزارش وقایع احتمالی یا تأیید شده مربوط به امنیت سایبری به سازمان امنیت سایبری و سازمان زیرساخت های وزارت امنیت داخلی می کنند. همچنین یک هماهنگ کننده امنیت سایبری 24 ساعته و هفت روز در هفته منصوب کنید ، اقدامات موجود را بررسی کنید و هرگونه شکاف و اقدامات لازم برای رفع خطرات سایبری را شناسایی کنید و نتیجه این سازمان را ظرف 30 روز گزارش دهید. حمل و نقل و امنیت سایبری و زیرساخت گزارش امنیت.

بیشتر بخوانید  عیدی پایان سال کارکنان دولت اعلام شد

وزیر امنیت داخلی ایالات متحده ، الخاندرو مایورکاس در بیانیه ای گفت: “از طریق دستورالعمل های امنیتی فوق ، وزارتخانه می تواند اطمینان حاصل کند که بخش خط لوله اقدامات لازم را برای محافظت از عملیات خود در برابر تهدیدات سایبری در حال رشد و امنیت اقتصادی و ملی انجام می دهد.” -خوب.

به گزارش Oil Price ، جنیفر گرانهلم ، وزیر انرژی ایالات متحده ماه گذشته گفت كه مجرمان سایبر مخرب می توانند بخشی از شبكه برق آمریكا را تعطیل كنند و خواستار افزایش همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای جلوگیری از حملات سایبری شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید