روسیه از نسل پنجم جنگنده های سوخو رونمایی کرد / عکس


پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا روسیه با نام Max-2012 با مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران و 55 کشور امروز سه شنبه با حضور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مجتمع نیروی هوایی ژوکوفسکی در شرق مسکو آغاز به کار کرد.

سرگئی چمزوف ، مدیر کل سازمان دولتی روسیه برای فن آوری های مدرن Rus Tah گفت ، اولین پرواز هواپیمای جدید سوخو برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.

به گفته چامزوف ، هزینه این هواپیما بین 25 تا 30 میلیون دلار خواهد بود.

مدیر کل سازمان دولتی فن آوری های مدرن روسیه همچنین افزود: هواپیمای جدید مجهز به موشک های هدایت شونده و غیر هدایت شونده و بمب های هوایی خواهد بود.

روسیه از نسل پنجم جنگنده های سوخو رونمایی کرد / عکس

دیمیتری شوگایف ، رئیس آژانس فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه نیز گفت: بمب افکن جدید سوخو دارای مشخصات فنی عالی ، از جمله کیفیت پرواز عالی ، تجهیزات تهاجمی و شناسایی گسترده و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی است و توانایی آن را دارد پرواز با سرعت مافوق صوت و تشخیص آن توسط رادار دشوار خواهد بود.

دنیس مانتوروف ، وزیر صنعت و تجارت روسیه همچنین گفت که بمب افکن جدید روسی رقیبی برای جنگنده آمریکایی F 35E و جنگنده سوئدی Gripen است و هواپیمای نظامی GF-17 Thunder محصول مشترک چین و پاکستان خواهد بود.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا در روسیه با عنوان “حداکثر 2021” که تا 23 آگوست ادامه دارد ، با حضور وزارت دفاع ایران و 35 شرکت دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را به نمایش می گذارد .

بیشتر بخوانید  رکورد بی سابقه ذخایر طلا و ارز در روسیه

بیش از 291 شرکت از کشورهای مختلف در نمایشگاه امسال شرکت کردند و آخرین دستاوردهای هوایی و فضایی خود را نشان دادند.

نمایشگاه مکس روسیه از سال 1992 هر دو سال یکبار برگزار می شود و علاوه بر مشارکت تولیدکنندگان محصولات فضایی ، بزرگترین سمپوزیوم طراحان روسی و دیگر تجارب است.

در نمایشگاه هوایی مکس ، آخرین دستاوردهای صنعت هوافضای روسیه ، چه در زمینه هواپیماهای مسافربری و باری و چه در زمینه هواپیماهای نظامی روسیه ، بمب افکن ها و هواپیماهای استراتژیک ، که به دلیل خاص بودن در سایر نمایشگاه های هوایی نشان داده نمی شوند. ملاحظات ، ارائه شد. بازدید کنندگان قرار می گیرند

23311

دیدگاهتان را بنویسید