شماره تلفن های روسای جمهور و وزرای فرانسه در لیست جاسوسان اسرائیل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به نقل از روزانه صباح ، روزنامه فرانسوی لوموند ، روز سه شنبه در گزارشی اعلام كرد كه شماره تلفن های امانوئل مكرون ، رئیس جمهور فرانسه و ادوارد فیلیپ نخست وزیر سابق ، به همراه حداقل 14 وزیر فرانسه در لیست جاسوسان اسرائیل وجود دارد.

لوموند همچنین ادعا می کند که این لیست توسط سرویس امنیتی مراکش استفاده شده است.

دانه های قهوه به گفته لوموند ، در سال 2019 یکی از دو شماره تلفن امانوئل ماکرون و همچنین تلفن های تماس ادوارد فیلیپه و وزرای دولت فرانسه برای بررسی احتمالی از طریق این شرکت اسرائیلی هک شده است.

شماره تماس این مقامات عالی رتبه فرانسوی بخشی از لیستی است که بیش از 50 هزار شماره تلفن متعلق به افراد دارد. ناهمسان آنها برای انجام عملیات جاسوسی در سراسر جهان مامور شدند.

گفته میشود که ماکرون وی از سال 2017 که وارد کاخ الیزه شده است مرتباً از شماره تلفن موجود در این لیست استفاده می کند.

یک منبع آگاه از ریاست جمهوری فرانسه به روزنامه لوموند گفت: “اگر این خبر صحت داشته باشد ، پرونده جاسوسی بسیار خطرناک خواهد بود” و قول داد تحقیقات بیشتری در مورد جزئیات فعالیت جاسوسی انجام دهد.

رویترز همچنین گزارش داد که دولت مراکش روز دوشنبه با صدور بیانیه ای هرگونه استفاده از نرم افزارهای جاسوسی را محکوم کرد – معروف به “پگاسوس»- [علیه فرانسه] آن را نیز انکار کنید اتهام پسندیدنادعاها “این خلاف واقع و بی اساس است.”

تاکنون مقامات مراکش از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده اند.

بیشتر بخوانید  دیگه نودل رو خالی و بی مزه نخور! | ترفند یک غذای ساده و مدرن با نودل +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید