رکورد کرونا در روزی که اتومبیل ها جاده های شمالی را بسته اند


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینجاده های شمالی آنقدر شلوغ است که به نظر می رسد تعطیلات یک هفته ای هدیه ای برای سفر است. تعطیلاتی که به دلیل بالا بردن وحشتناک تاج و بیماری رکورددار افراد مبتلا به این بیماری کشنده تصمیم گرفته شده است ، اما تصاویر آزاد شده از ده ها کیلومتر از ترافیک در جاده های شمالی به نظر می رسد که این تعطیلات نتیجه عکس خواهد داشت ، زیرا مردم از جریمه یا اخطارهای پلیس نمی ترسند.

واقعیت این است که اعلام تعلیق 6 روزه برای محدود کردن روند رو به رشد بیماری و مرگ ویروس کرونا متاسفانه در تهران و البرز باعث شکل گیری شد موج سفرهای عمومی و ایجاد ترافیک سنگین در محورهای خروجی تهران از جمله جاده چالوس.

در نتیجه روند کند واکسیناسیون توسط دولت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و سفرهای ترسناک در طول مسیر امروز کرونا به بالاترین میزان 27،400 نفر در یک شب آلوده رسیده است. یک رکورد شگفت انگیز که اثرات مرگ و میر را طی 4 تا 6 هفته آینده نشان می دهد.

طبق گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، از دیروز تا امروز ، 20 ژوئیه 1400 ، و بر اساس معیارهای تشخیصی نهایی ، 27،444 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در کشور شناسایی شده است 3036 نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند.

تعداد کل بیماران Covid 19 در کشور به 3،576،148 رسیده است. در 24 ساعت گذشته ، 250 بیمار Covid 19 جان خود را از دست داده اند که در مجموع 87،624 نفر بوده است. تا به امروز ، 3،168،834 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند.

بیشتر بخوانید  نماز عید سعید قربان در حرم امام معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اقامه می شود - قم نیوز - اخبار استانهای تسنیم

رکورد کرونا در روزی که اتومبیل ها جاده های شمالی را بسته اند

4422 بیمار مبتلا به کوید 19 در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفتند. تاکنون 25 میلیون و 190 هزار و 457 آزمایش تشخیصی کووید 19 در کشور انجام شده است ، در حال حاضر 169 شهر کشور قرمز ، 166 شهر نارنجی و 113 شهر زرد هستند.

علی رغم این آمار ، وزیر بهداشت در سفر خود به خرم آباد دیروز گفت رکورد واکسیناسیون در کشور بیش از 400000 واکسن در روز است؛ افزایش مراکز واکسیناسیون را گزارش دهید

البته وزیر بهداشت هم بدون محدودیت نبود. از جمله آنچه او گفت واردات واکسن وظیفه وزارت بهداشت نیست. وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخی افراد به اشتباه غرور ملی را به یک وظیفه سیاسی تبدیل می کنند ، گفت: واردات واکسن به عهده وزارت بهداشت نیست.

“من هنوز درمورد اینکه چرا موج به موج می رویم ، چرا دیگران غفلت می شوند و در پایین رودخانه زخمی جمع می شوند ، صحبت نمی کنم ، چرا ما در برخی مناطق تنها هستیم و مقاومت مدافعان بهداشتی که روزانه 18 ماه وقت دارند ، “نمکی گفت. او هیچ مرخصی نداشت ، من وارد نمی شوم. ما موظف هستیم همه کارهایی را که آنها انجام داده اند جمع کنیم!

وی ادامه داد: ما نمی پرسیم آیا شهر قرمز به روش آبی اداره می شود یا خیر؟ چرا تردد ممنوع شد یا نه؟ مطابقت متوسط ​​با پروتکل ها 48٪ است ، من مسئولیتی ندارم و وزارت بهداشت نیز مسئولیتی در قبال معرفی واکسن ندارد.

رکورد کرونا در روزی که اتومبیل ها جاده های شمالی را بسته اند

وزیر بهداشت گفت: بپرسید وزیر واكسن در كدام كشور مسئول واكسن است ، بعضی ها این حرف ها را در افكار عمومی می زنند ، وزارت بهداشت مسئول تزریق است ، امروز ما از یك پایگاه در خرم آباد بازدید كردیم. دیروز ، واکسیناسیون در کشور از 400،000 فراتر رفت و رکورد جدیدی ثبت شد ، که باعث افتخار است.

بیشتر بخوانید  محمد کاسبی از بیمارستان مرخص شد

جدا از این خبر ، واقعیت این است که Delta Corona بسیار تهاجمی و مسری است. در همین رابطه دکتر سعید سادات منصوری با اشاره به تفاوت علائم تاج جدید با ویروس اصلی آن ، اظهار داشت: ویروس ها هنگام انتقال از یک بدن به بدن دیگر کمی ضعیف هستند اما جهش در ویروس باعث تغییر در ویروس اصلی

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته ویروسی جدید با علائم جدید و متفاوت است ، افزود: در جهش دلتا شاهد تغییر در علائم بیماری هستیم. این علائم به خصوص در کودکان با تاج آلفا (ووهان) متفاوت است.

وی گفت: “در ابتدای تاج ، افراد مبتلا به سرماخوردگی و گلودرد تشخیص غیر کرونری داده شدند ، اما اکنون”. آبریزش بینی به یکی از اصلی ترین علائم دلتا تبدیل شده است و فرد مبتلا به آبریزش بینی باید به بیماری کرون مبتلا باشد.

منصوری از افزایش قدرت انتقال جهش دلتا نسبت به تاج اولیه خبر داد و گفت: “هر فرد آلوده به ویروس ووهان معمولاً دو تا پنج نفر را آلوده می کند ، اما ویروس دلتا قدرت انتقال بین هشت تا 12 نفر را دارد ، به طوری که اگر یکی از اعضای خانواده به آن آلوده شود ، احتمال درگیر شدن سایر اعضای خانواده بسیار زیاد است.

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید