مراسم دعای عرفه مطابق با پروتکل های بهداشتی در جنوا برگزار شد – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان


طبق گزارش ها گزارشگر بیشترهمزمان با سایر کشور و در روز عرفه ، روز دعا و نیایش ، چرخه نماز معنوی آن روز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسجد گناوه برگزار شد.

این مراسم معنوی بعد از ظهر امروز سه شنبه توسط ستاد دهه امامت و استان و بنیاد بین المللی غدیر در شهر گناوه آغاز شد.

در این آیین معنوی دعای خجسته عرفه توسط یکی از نمازگزاران این شهر قرائت شد و مراسم به صورت زنده از صفحات و کانالهای مجازی شهرستان پخش شد.

مراسم دعای عرفه مطابق با پروتکل های بهداشتی در جنوا برگزار شد

مراسم دعای عرفه مطابق با پروتکل های بهداشتی در جنوا برگزار شد

مراسم دعای عرفه مطابق با پروتکل های بهداشتی در جنوا برگزار شد

مراسم دعای عرفه مطابق با پروتکل های بهداشتی در جنوا برگزار شد

همچنین دعای خجسته عرفه برای خواهران مطابق با پروتکل های بهداشتی در مکان مقدس فاطمیا گناوه برگزار شد.

بسیاری از خانواده ها و مومنان این شهر نیز از طریق فضای مجازی و برنامه های رسانه ای این دعای خجسته را قرائت کردند و در صحرای عرفات با امام حسین (ع) آواز خواندند.

روز عرفه که مربوط به نهم ذی الحجه و یک روز قبل از عید قربان است ، یکی از روزهای با فضیلت است که نمازگزاران در نزدیکی مکه در منطقه ای به نام عرفات متوقف می شوند و به حج می پردازند.

روز عرف یکی از روزهای سفارش شده خداوند است که در آن انسان علاوه بر استغفار از خداوند متعال ، با دعا و نیایش رابطه خود را با خدا افزایش می دهد.

پیشوایان دینی و امامان معصوم (ع) از موقعیت معنوی آن روز استفاده می کردند تا مردم را به پنهان کاری و نیازمندی ، تقویت و ارتباط با منبع کمال تشویق کنند.

امام حسین (ع) در روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل الرحمه دعاهای زیبای خود را زمزمه می کرد و رسم است که این دعای شریف را در این روز بزرگ در بین شیعیان می خوانند و از دعاهای سلطنتی امام استفاده می کنند. حسین (ع) آنها به دنبال تقویت رابطه خود با خدا هستند.

بیشتر بخوانید  راهکاری موثر برای جلوگیری از سرماخوردگی

علاوه بر دعای عرفه ، یکی از مهمترین اعمال این روز بزرگ روزه داری ، عبادت امام حسین (ع) ، غسل دادن ، خواندن دو رودخانه نماز در نماز ظهر و عصر و قبل از دعای عرفه و ده تسبیح است.

دیدگاهتان را بنویسید