بورس در دولت سیزدهم به کجا می رود؟



از آنجا که رویکرد دولت جدید از جهت اقتصادی برخوردار است و اقتصاد دستور زبان را سرلوحه کار خود قرار می دهد ، رویکردی که از سال 1350 ادامه داشته است. بنابراین به راحتی می توان فهمید که دولت جدید تورم نیز در رحم خود دارد. تورم ، که در دوره های خاص زمانی با اقدامات منظم به توقف قیمت می رسد ، نه ثبات قیمت در بازار و سپس بازار دوباره حرکت می کند. این حرکت در بازار سرمایه دلیل اقتصادی یا رویکرد صحیح مدیران اقتصادی ، مسئولان و کارمندان نیست ، بلکه دلیل آن عملکرد خوش طعم و غیر علمی اقتصاد در قلب جامعه است. بنابراین ، پیش بینی ها نشان می دهد که تورم در دولت بعدی حداقل 35 درصد افزایش خواهد یافت. بازار سرمایه نیز به این موضوع پی برده است و قیمت های بازار به سمت جذب تورم در حال حرکت است و تا زمانی که ساختارهای منظمی در بازار شکل بگیرد یا خبرهای خوبی از برجام شنیده شود ، رشد قیمت های بازار سرمایه ادامه خواهد یافت …

با توجه به فرض فوق ، می توان نتیجه گرفت که رشد اخیر بازار سرمایه نتیجه رونق اقتصادی نیست ، بلکه به دلیل شناسایی ساختار بعدی دولت است که تورمی است و بازار به سمت پیش بینی این تورم پیش می رود. ؛ در نتیجه ، رشد شاخص دور از انتظار نیست و رشد نخواهد بود ، که متأسفانه نتیجه رویکرد اقتصادی و علمی نیست.

نوسانات بازار سرمایه در کوتاه مدت صعودی و جهشی خواهد بود و در میان مدت و در پایان تابستان می توان انتظار افزایش قیمت در اکثر بازارهای سهام را داشت ، اما این افزایش قیمت در برخی دوره ها با کاهش شدید همراه خواهد بود. به خصوص اگر حاشیه اخبار یا نظرات درباره برجام در بازار منتشر شود و این اخبار و نظرات منجر به بدبینی در بازار شود. با توجه به اینکه رویکرد دولت فعلی مطابق با حاکمیت است ، انتظار می رود قیمت ها در اکثر سهام افزایش یابد و در پایان سال ، هنگامی که تورم در برخی موارد به بازار سرمایه می رسد ، تقریباً هیچ نتیجه اقتصادی خاصی حاصل نمی شود. توسط دولت. شاهد؛ این رشد کند در اکثر سهام تا پایان سال قابل مشاهده خواهد بود ، مگر اینکه سهم خاصی از بازار نسبت به وقایع نهایی یا زمینه های جانبی و سیاسی دولت بعدی واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید  چند ویژگی آداب معاشرت که شما را خاص می‌کند | آداب معاشرت روزمره با رعایت نکاتی ساده

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بازار سرمایه در سال های آینده روند مشابه سال های گذشته را دنبال می کند و در 4 سال آینده با تورم تنظیم می شود. این پیش بینی تنها در صورت تحقق مجدد سیاست های پولی و انضباط پولی در دستور کار یا اینکه دولت آینده سیاست های مالی خود را مطابق با سیاست پولی بانک مرکزی تعریف کند ، محقق نخواهد شد. این باعث سودآوری بازار سرمایه می شود ، در غیر این صورت بازار برای لحظه ای جهش ، صعود و سقوط می کند.

* اقتصاددان

۲۲۳۲۲۷

دیدگاهتان را بنویسید