مقامات وزارت خزانه داری آمریکا از لبنان بازدید می کنند – آژانس خبری شهردار اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرسفارت آمریکا در لبنان از حضور مقامات وزارت خزانه داری این کشور در بیروت خبر داد. این هیئت ، متشکل از مقامات دفتر جرایم مالی و تأمین مالی تروریسم است. وی روز دوشنبه وارد لبنان شد و تا روز چهارشنبه در این کشور خواهد ماند.

طبق بیانیه سفارت آمریکا ، این هیئت قصد دارد با نمایندگان بخش مالی لبنان و گروه های جامعه مدنی دیدار کند و هدف ادعا شده تبادل نظر در مورد مسائل مربوط به فساد و مبارزه با تروریسم است.

سفر وزارت خزانه داری آمریکا به بیروت در حالی صورت می گیرد که انتظار می رود اتحادیه اروپا برخی از مقامات لبنانی را تا پایان ماه ژوئیه تحریم کند.

پیش از این ، ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود که کنفرانس بین المللی کمک به مردم لبنان در تاریخ 4 اوت برگزار می شود.

وی خواستار رایزنی فوری پارلمانی در مورد انتخاب نخست وزیر جدید لبنان شد و گفت: محاصره سازمان یافته و غیرقابل قبول لبنان نیاز است.

لودریان گفت: “استعفای سعد حریری از کابینه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی در لبنان ، فصل غم انگیز دیگری است.”

سعد الحریری که برای تشکیل کابینه لبنان منصوب شده بود ، پنجشنبه گذشته استعفا داد. لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شد ، این کشور در 4 اوت سال 2020 شاهد یک انفجار مهیب در بندر بیروت بود. در این انفجار حداقل 190 نفر کشته و 6500 نفر زخمی شدند.

به دنبال انفجار و تشدید بحران سیاسی کشور ، نخست وزیر وقت حسن دیاب استعفا داد و مصطفی ادیب توسط پارلمان لبنان برای تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

بیشتر بخوانید  شناسایی ۶هزار میلیارد تومان تراکنش در معامله رمز ارز

با این حال ، او چند هفته بعد استعفا را اعلام کرد ، در حالی که سعد الحریری به عنوان وزیر جدید کابینه این کشور انتخاب شد ، اما هنوز کابینه جدیدی را تشکیل نداده و با میشل عون رئیس جمهور لبنان درگیری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید