اردبیلی ها عزادار سفیر کربلا ، خبرگزاری شهردار هستند اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، در آیین سنتی و باستانی در اردبیل و همزمان با سالروز شهادت یک پسر مسلمان دسته عزاداری عقیل در منطقه عالی قاپو ، هم نوا و هم صدا ، همراه با میزبانان این شهر ، پیرو پروتکل های بهداشتی ، امسال مراسم عزاداری و زنجیر برگزار کردند.

در این مراسم که از مقابل مسجد دروازه (علیاقاپوی ، اردبیل) آغاز شد ، عزای حسینی با لباس سیاه ، در سوگ ایام شهادت تقدیم شد. یک پسر مسلمان عقیل سر سفیر کربلا را سر برید و مظلومیت امام حسین را یادآوری کرد (ع) و یاران باوفایش عزادار شدند و اشک ماتم ریختند.

ساکنان استان اردبیل عاشق حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا امروز به عنوان پایتخت عزاداری حسینی شناخته و خاص هستند. محرم او آن را در آستانه ماه گرفت محرم غم و اندوه از خیابان های این شهر شنیده می شود.

با عزاداری یک پسر مسلمان عقیل از اردبیل رسما از عزاداری ماه استقبال می کند محرم آنها می روند و سعی می کنند با ایجاد محافل عزاداری در کوچه ها و محله های مختلف و همچنین قرائت هفتگی ، خود را برای ماه عزاداری حسینی آماده کنند.

همراه با مراسم عزاداری سالگرد شهادت یک پسر مسلمان عقیل در اردبیل ، اردبیلیس ، سازماندهی مراسم استقبال محرم و همچنین تشت‌گری در روزهای آخر ماه ، ذو الحجه سعی کرد خود را برای عزاداری حسینی و در روزهای شهادت فرزند فاطمه زهرا آماده کند (ج) آنها اشک ماتم ریختند و سر و سینه های خود را زدند و شهر را با سیاه پوشاندند.

بیشتر بخوانید  متقاضیان وام جدید کرونا بخوانند

دیدگاهتان را بنویسید