اولویت های وزارت کشور دولت سیزدهم از نظر سخنگوی کمیته امور داخلی



سخنگوی کمیته امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم باید فردی باشد که تجربه مدیریتی او نشانه کارآیی ، تحول و اشرافیت در کشور داخلی باشد.

روحولا نجابات در گفت وگو با ایسنا ، در مورد اولویت های قابل پیگیری در وزارت کشور دولت سیزدهم اظهار داشت: وزارت کشور با توجه به دامنه مسئولیت ها و مأموریت های خود ، از جمله تأمین اعتبار برای حفظ نظم و امنیت در کشور ، تأمین آزادی فعالیت های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون ، اجرای سیاست های عمومی ، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق مشارکت عمومی ، نظارت بر مدیریت امور منطقه ای و حل بحران های ناشی از حوادث و حوادث غیرمترقبه از مهمترین وزارتخانه های کابینه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این وظایف ترکیبی از پرونده های سیاسی – اجتماعی ، امنیتی – انتظامی و مدنی – شهری است که نیاز وزیر کشور آینده به پرداختن به چندین موضوع را دو چندان می کند. اولین؛ بهبود ساختار وزارت کشور و فرمانداری ها و احترام به شایسته سالاری و جوانان در انتصاب فرمانداران ، فرمانداران و ولسوالی ها. دومین؛ کمک در بررسی و به روزرسانی قوانین و مقررات شهرداری ها و مناطق روستایی و بهبود وضعیت آنها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیته مشاوره و امور داخلی ادامه داد: سوم؛ تمرکززدایی از حاکمیت و تدوین یک برنامه جامع برای تقسیم کشور با تمرکز بر تمرکززدایی و تفویض اختیار به مدیران محلی و تقویت نقش استانداران به عنوان نمایندگان ارشد دولت در استانها و اصلاح سند ملی و استانی آمایش سرزمین تهیه شده با توجه به ویژگی های محلی چهارم پیگیری و تنظیم پیش نویس قانون جامع قانون انتخابات کشور مطابق با سیاست های کلی انتخابات اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی). پنجم؛ زیرساخت فناوری مبتنی بر دانش محلی در زمینه ثبت و صدور مجوز را فراهم کنید. ششم همکاری برای بهبود پیش نویس قانون درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها موضوع دیگری است که باید در اولویت وزارت کشور دولت منتخب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  واکنش شهرداری به انتساب فیلم رقص زنان به این نهاد

سرانجام نجابت با تأکید بر خصوصیاتی که وزیر پیشنهادی کشور باید داشته باشد خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی باید شخصی باشد که تجربه مدیریتی وی نشان از کارآیی ، تحول و اشراف در امور داخلی کشور ، هم در سیاست و هم در زمینه ها باشد. . امنیت و سایر مناطق از این دیدگاه ، درک مشکلات اجتماعی و اقتصادی باید از دیگر ویژگی های وزیر باشد ، به طوری که وی با نگاهی به آرمان های انقلابی در این زمینه می تواند کشور را به سوی حکومتی عاری از تنش ، ثبات و امنیت سوق دهد. از اختیارات و مسئولیت های او.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید