چرا اساسنامه جدید به فدراسیون های ورزشی ابلاغ نشده است؟



بیش از یک هفته از اعلام وضعیت دولت به عنوان فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی می گذرد ، اما این اساسنامه توسط وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های ورزشی ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسنا ، شورای وزیران اساسنامه فدراسیون های ورزش آماتور جمهوری اسلامی ایران را در جلسات 5 اکتبر 2009 و 6 مه 1400 به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با استناد به ماده 11 (11) تصویب کرد. ) برای لیست م institutionsسسات غیردولتی – مصوب 1373. اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی در اکتبر 1998 پس از تغییر در کمیته اجتماعی کابینه و طرح در کمیته مجلس برای اجرای قانون و در دسامبر سال تصویب شد. همان سال نگهبانان برای اظهار نظر نهایی و تأیید. برای اطلاع از اجرای دولت ، اما حدود 20 ماه طول کشید تا سرانجام در روز شنبه 3 ژوئیه ، سخنگوی هیئت امنا اعلام کرد که در روز چهارشنبه ، 30 ژوئیه 1400 ، وضعیت فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی ایران اصلاح شده و با شرع و قانون مغایرت دارد. هیچ دلیل مشخصی برای تایید این امر در هیئت امنا وجود ندارد.

سرانجام ، در تاریخ 11 ژوئیه سال جاری ، اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور ، وضعیت فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. بیش از یک هفته از آن زمان می گذرد و وزارت ورزش و جوانان به ورزش اطلاع نداده است فدراسیون ها

س isال این است که چرا علی رغم گذشت هشت روز از ابلاغ اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی توسط معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ، وزارت ورزش و جوانان این اساسنامه را اعلام نکرده است؟

بیشتر بخوانید  اهمیت انتشار مجموعه ۶ جلدی "راز سر به مهر" درباره مذاکرات هسته‌ای از نگاه صالحی

طبق اساسنامه انجمن فدراسیون های ورزش آماتور جمهوری اسلامی ایران ، فدراسیون های ورزش آماتور ، سازمان های عمومی غیردولتی با شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری برای یک دوره نامحدود از فعالیت و به عنوان بالاترین مقام صالح مسئول مدیریت ورزشی در کشور. و توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شناخته شده است که مطابق با قوانین و مقررات مربوط به انطباق با موازین اسلامی کار می کند.

طبق گفته وزارت ورزش ، انتخابات جدید فدراسیون های ورزشی باید بر اساس این اساسنامه برگزار شود. اساسنامه ای که انتشار عمومی آن موجب اعتراض و انتقاد بسیاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید