معصومی تنها فینالیست ایرانی در 5 وزن برتر کشتی آزاد نوجوانان جهان است



وزنه بردار 110 پوندی ایران با غلبه بر رقیب روسی خود راهی فینال مسابقات جهانی کشتی فرنگی نوجوانان شد.

به گزارش ایسنا ، در پایان مرحله مقدماتی 5 وزن نخست مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان در بوداپست مجارستان ، امیررضا معصومی در وزن 110 کیلوگرم به فینال رسید اما علی رضایی در وزن 65 کیلوگرم به حریف گرجی خود ناکام شد. . شهداد خسروی با 55 کیلوگرم به گروه بازنده ها راه یافت و علی یحیی پور با 48 کیلوگرم و مجید باقری با 80 کیلوگرم نیز حذف شدند.

در دسته 110 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست ، کامینسکی از لهستان را با نتیجه قاطع 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی برای صعود به نیمه نهایی به مصاف بازاربایف از ازبکستان رفت و با نتیجه قاطع 10 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر یک لیا ژیبالوف از روسیه را شکست داد و به فینال رسید.

علی رضایی در وزن 65 کیلوگرم در اولین نبرد مقابل آنوشاوان بارساگیان از ارمنستان با نتیجه 8-2 پیروز شد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 10 بر صفر آکمال سعیدوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل ویشال هند روی تشک رفت و در نهایت در نبردی سخت با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل گوگریچیانی از جورجیا با نتیجه 6 بر 6 و به دلیل 4 امتیاز هوادار حریف شکست خورد و به دیدار راه یافت.
او فردا برای کسب مدال برنز به مصاف برنده کشتی گیران اسپانیا و بلغارستان می رود.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | لحظه یک جنایت فجیع در آمریکا ؛ تیراندازی مرگبار به پسر و دختر 18 ساله

در وزن 48 کیلوگرم ، علی یحیی پور در دور اول مقابل بوگوسلاوسکی از لیتوانی با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و در مبارزه دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نوردانات آیتانوف از قزاقستان ، در دقیقه اول به دلیل غافلگیری در حالی که به فن بازی می کرد ، باخت در نیمه نهایی مقابل حریف آمریکایی خود یحیاپور با ضربه 4 بر 3 به ابن کشیر رفت و او از این رقابت انصراف داد.

در وزن 55 کیلوگرم ، شهداد خسروی در اولین مسابقه مقابل دیمیتری کاراستویانف از مولداوی با نتیجه قاطع 10-0 پیروز شد ، او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ماگومد بایتوکاف از روسیه رفت و در نهایت 8 بر 3 شکست خورد و به گروه بازنده ها راه یافت. او برای رسیدن به رده بندی علیه رومانی می جنگد.

در وزن 80 کیلوگرم ، مجید باقری پس از استراحت در دور اول مقابل الکساندر مامروش از اوکراین روی تشک ، در پایان 11 بر 5 شکست خورد و به دلیل شکست 8-6 کشتی گیر اوکراینی مقابل جیمز رالی از در دور اول ایالات متحده و در مرحله چهارم باقری از دور رقابت ها حذف شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید