از نیروهای تحصیل کرده و محلی در پروژه Cesme Nur استفاده می شود – اخبار قزوین – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، امشب با حضور سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار قزوین در اتاق جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد برازین قزوین با بیان اینکه وی گفت : پژوهشگاه علوم پایه ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان انرژی اتمی برای تسریع در اجرای این مگا پروژه باید جلسه ای سه جانبه با دفتر پارلمان ، مجمع نمایندگان استان قزوین و استاندار داشته باشند. .

وی همچنین از بکارگیری نیروهای ضعیف خارجی در پروژه چشمه نور انتقاد کرد و افزود: متأسفانه نیروهای ضعیف ما از طریق پیوندهای خانوادگی وارد پروژه چسمه نور شدند و نیروهای محلی تحصیل کرده استان در این منطقه به دلیل حضور بدون حمایت باقی ماندند استادان “دانشمندان ، دانشمندان و محققان استان قزوین باعث شده اند که گله ویژه ای از مسئولان داشته باشیم.

محمد بیجی ادامه داد: متأسفانه موقعیت برای این افراد تعیین شده و نیروهای محلی ما که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده اند مجاز به کار در پروژه بزرگ Cesme Nur نیستند. در این بین اگر امروز اطلاعات شخصی این افراد را به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بدهیم ، وی با حضور افراد مذکور در چشمه نور ایران مخالفت خواهد کرد.

لزوم صدور موافقت نامه عمومی برای ایجاد دانشکده داروسازی

در بخشی دیگر از سخنان خود ، یکی از اعضای کمیته بهداشت مجلس از عدم صدور مجوز تاسیس دانشکده دارویی در استان قزوین انتقاد کرد و گفت: “در حالی که ما رضایت وزیر بهداشت را برای ساخت دانشکده دریافت کردیم ، اما این پروژه با مخالفت استان قزوین روبرو شد. 50٪ مواد شوینده و دارویی در کشور از راه اندازی دانشکده دارویی و انستیتوی بهداشت و ایمنی غذا منع شده اند.

بیشتر بخوانید  منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است

محمد بیجی به رتبه بندی 9 فناوری سلامت از استان قزوین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ، رتبه ما با آنچه داریم مطابقت ندارد و معاون فناوری رئیس جمهور باید برای صدور موافقت نامه کلی برای ساخت دانشکده داروسازی و موسسه تغذیه برای تحقیقات بهداشتی “

نقش قزوین در توافق با چین مشخص خواهد شد

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به توافق نامه همکاری 25 ساله با چین گفت: بر اساس سند برنامه ریزی علمی کشور ، نقش استان قزوین در این توافق نامه باید به وضوح مشخص شود و در این زمینه به طور جدی مشاوره فنی بالاتر تشکیل شود. “

محمد بیگی با اشاره به سفر خود به چین افزود: “در این سفر متوجه شدم كه چینی ها علاقه زیادی به روابط با ایران در زمینه های اقتصاد ، علم و فناوری دارند. با این حال ، درخواست آنها 3 سال در میز دولت باقی ماند و پاسخی دریافت نکرد.

لزوم جذب دانشجویان خارجی به دانشگاه آزاد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی خارجی تأکید کرد و گفت: با توجه به تدریس 48 سال در دانشگاه آزاد قزوین ، ظرفیت روابط خوب بین کشور و ملت های منطقه باید استفاده کند. “کشورهای همسایه افزایش یافته است تا مجبور نشویم زیرساخت های آموزشی دانشگاه را حذف کنیم.

عسگر کشتکار افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از دانشگاه های برجسته علم و فناوری به ویژه در زمینه رباتیک و انرژی های جدید است و باید از این ظرفیت برای توسعه فعالیت های بین المللی آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید  ویدئو | علی عسگر محراد ، تنها نماینده خراسان شمالی در المپیک توکیو

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید