یازده روز عید قربان در ترکیه



در ترکیه یکی از مهمترین تعطیلات مسلمانان عید قربان است که هر ساله تعطیلات چند روزه محسوب می شود. امسال عید سعید قربان در ترکیه از 17 ژوئیه 1400 آغاز شد و 11 روز دیگر ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، طبق اعلامیه خالی شداردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، که هر ساله دوره خود را منصوب می کند تعطیلات رسمی در ترکیه وی در مورد تعطیلات عید قربان در سال 2021 گفت که با توجه به تعطیلات عید قربان در اواسط هفته تعطیلات عید قربان ، 9 روز خواهد بود و با در نظر گرفتن دو تعطیل رسمی کودتای نافرجام در سال 2015 ، کل تعطیلات عید 11 روز خواهد بود.

عید قربان که برابر با یک دهم ذو الحجه است ، در واقع یکی از مهمترین تعطیلات برای همه مسلمانان جهان است که اخلاص و عفاف حضرت ابراهیم (ع) را در پیشگاه خداوند به یاد ما می آورد. عید سعید قربان یکی از روزهای بزرگ و پر برکت در جهان اسلام است. شایان ذکر است که عید قربان نه تنها در اسلام بلکه در بین اولین انسانها نیز جشن گرفته می شود.این حیوان به جای انسان توسط خداوند امر می شود.

در تعطیلات عید قربان در ترکیه چه اتفاقی می افتد؟

به دلیل تعطیلات چند روزه و ملی عید قربان در ترکیه ، تمام مراکز اداری و دولتی تعطیل است و مردم ترکیه سعی می کنند این چند روز را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانند و به سفرهای خانوادگی بروند.

در روز عید ، همه مساجد نماز عید را اقامه می کنند و شیرینی و شکلات می دهند.

بیشتر بخوانید  تبریک متفاوت مرجانه گلچین به مادرش

مردم به جشن و سرگرمی می روند و شب را کنار دریا می گذرانند.

تمام مراکز خرید ، پاساژها و مغازه های استانبول و سایر شهرهای ترکیه باز هستند و معمولاً پیشنهادات ویژه ای را برای عید قربان ارائه می دهند.

در شهرهای توریستی ترکیه مانند استانبول ، تعداد مسافران در حال افزایش است ، بنابراین بیشتر هتل های استانبول در این تاریخ پر هستند. بسیاری از این مسافران برای خرید پیشنهادات ویژه عید قربان به این کشور سفر می کنند.

مردم ترکیه در تلاشند گوسفندان را قربانی کنند و همه با توجه به توان مالی خود در تلاش برای انجام این وظیفه الهی هستند. بنابراین حتی برخی از خانواده ها که توانایی خرید گوسفند را ندارند ، تعداد زیادی گوسفند می خرند و قربانی می کنند.

پایان گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید