اولین پلاک در کرمانشاه نصب شد / خانه آهوان باگری “خانه فاطمی شد


ایسنا / کرمانشاه اولین پلاک کرمانشاه تحت عنوان خانه فاطمی بر روی سر خانه اخوان باقری نصب شده است که از نیم قرن پیش در حال ساخت حرم حضرت زهرا (پولیس ملی) است.

مهدی عبدالملکی ، رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ، امشب (28 تیر) در مراسم نصب پلاک خودرو ، که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد ، با اشاره به شروع پلاک گفت: افتخار »در کرمانشاه. آنها در 9 خانه با عناوین خانه های فاطمی ، حسینی ، کهرامان ، جوانمرد ، نور ، کورانیک ، شهید ، معروف و جهانی نصب شده اند.

وی افزود: شناسایی این خانه ها و قرار دادن پلاک بر روی آنها هنگام ارائه بزرگان و مشاهیر این شهر باعث افزایش وابستگی شهروندان به کرمانشاه می شود.

وی افزود: در حال حاضر 15 خانه در جریان بحث خانه های فاطمیون شناسایی شده و اولین پلاک با عنوان “خانه فاطمیون” بر روی سرخانه بیل مکانیکی آهوان قرار گرفته است.

عبدالمالکی با اشاره به سابقه 100 ساله این خانه گفت: حدوداً نیم قرن است که حرم حضرت زهرا (سلام مردم) در این خانه ایجاد شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: لوح افتخار از نقش کاشی های تکیه مائد الملک الهام گرفته و مواد آنها کاشی های پخته شده است که صد سال دوام خواهد داشت.

وی افزود: پس از نصب اسلب های خانه فاطمیون از فردا لوح افتخار بر روی سر خانه های نور نصب می شود که متعلق به آثار کل قرآن است.

عبدالملکی گفت: “در همین راستا 31 خانه از بنای یادبود قرآن کریم در سطح شهر شناسایی شده و این پلاک ها در ورودی های آنها نصب می شود و همچنین نصب پلاک بر روی سر سایر خانه های آقایان ، دانشمندان و … در روزهای بعدی ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید  به تحریم‌های آمریکا پاسخ قدرتمند می‌دهیم

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید