راه اصلی توسعه کردستان سرمایه گذاری در آب و کشاورزی است



ایسنا / کردستان به گفته والی کردستان ، یکی از راه های اصلی توسعه استان سرمایه گذاری و فعالیت جدی در بخش های آب و کشاورزی است.

باخمان مرادنیا امروز (نوزدهم ژوئیه) در مراسمی برای بهره برداری از زیرشبکه های غرب و شمال غرب در استان کردستان که با حضور اکبری معاون وزیر آب و خاک در کامیاران برگزار شد ، گفت که کار و حاصل برخی از پروژه های کشاورزی و این یک رویداد مهم برای استان است ، وی گفت: اگر می خواهیم گامی برای استان برداریم و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را تغییر دهیم ، بیشتر این تلاش ها باید در زمینه کشاورزی ، آب و توسعه باغات باشد.

مرادنیا گفت: “از زمانی که به کردستان آمدم ، پروژه های بزرگی در بخش کشاورزی وجود داشت ، از جمله توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز.”

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف والا از دفتر رهبر معظم انقلاب یک و نیم میلیارد دلار درخواست کردیم که متأسفانه با سد تحریم ها روبرو شدیم و این امر به طور کامل محقق نشد.

استاندار کردستان گفت که وی طرحی را برای آبیاری 16000 و 10 هکتار از اراضی استان دنبال می کند و امروز 5،000،470 هکتار در پای بندهای گاووشان ، امیرآباد ، رامشت ، آزاد ، گشلاگ سنندج و گاران در مریوان به بهره برداری می رسد: از زمین باقیمانده نیز به 145 میلیارد تن نیاز دارد که تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 434 میلیارد تن فولاد برای تکمیل این 18 هزار و 10 هکتار در کف سدها هزینه شده است که به طور مستقیم برای حدود 5 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  سارا بهرامی با استایلی عجیب و لباسی صورتی| سارا بهرامی را با این تیپ ندیده بودید

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید